• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041107074
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره منابع طبیعی خلیل‌آباد مطرح کرد

ارتقاء سطح معیشت ۱۳۰۰ خانوار با اجرای یک پروژه آبخیزداری

ارتقاء سطح معیشت ۱۳۰۰ خانوار با اجرای یک پروژه آبخیزداری

ایسنا/خراسان رضوی اجرای یک پروژه سنگ و ملاتی آبخیزداری در خلیل‌آباد موجب تاثیرات مثبت و اثر بخشی مناسبی در ارتقاء سطح معیشت ساکنین منطقه که اکثر آنها دامدار و کشاورز هستند به خصوص برای روستاهای سعدالدین و مهدی‌آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ خانوار شده است.

حمید ترابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد در گفت و گو با ایسنا از اتمام پروژه سنگ و ملاتی در حوزه آبخیز چاه سبز در این شهرستان از محل اعتبارات استانی خبر داد و افزود: پروژه سنگ و ملاتی چاه سبز با اعتبار  ۶۴۶ میلیون تومان و حجم ۳۶۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملاتی از محل اعتبارات استانی در مدت ۴۵ روز اجرا شد.

وی کنترل رسوب ، کاهش خسارت ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستاییان را از اهداف اجرای این پروژه در جنوب شهرستان دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: تاکنون در اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان اقدامات چشمگیری انجام شده است به طوری که هم اکنون نیز مناقصه احداث بند خاکی در حوزه آبخیز در این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۹۷۰ هزار تومان  و حجم ۱۱ هزار و ۹۶۱ متر مکعب عملیات خاکی و ۱۲۰ متر مکعب عملیات سنگ و ملاتی انجام شده که پیمانکاران مشخص شده و اجرای این پروژه در چند روز آینده آغاز می‌شود.

ترابی با بیان اینکه اعتبار پروژه مذکور از محل اسناد خزانه اسلامی تامین شده است، افزود: احداث این بند خاکی علاوه بر اینکه نقش بسزایی در مهار سیلابها و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی دارد باعث ذخیره آب در سازه‌های آبخیزداری برای غنی شدن سفرهای زیر زمینی، مراتع و تامین آب کشاورزی شامل قنوات و چاههای آب زیر دست را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha