• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403041107188
  • خبرنگار : 71091

یک سینمادار مطرح کرد:

۱۰ درصد از جمعیت ایران به سینما می‌روند

۱۰ درصد از جمعیت ایران به سینما می‌روند

«در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از جمعیت ایران به سینما می‌آیند. به نظرم مردم ایران باید از سینما به عنوان ارزان‌ترین تفریح موجود در ایران، استقبال بیشتری کنند زیرا استقبال مردم زمینه‌ساز تولیدات بیشتر و بهتر است.»

به گزارش ایسنا، این جملات بخشی از اظهارات مدیر پردیس سینمایی «معین مال» است که معتقد است: رونق سینماداری از سال ۹۲ آغاز شد و زمینه‌ساز رشد سامانه‌های فروش بلیت آنلاین بود. پس از شیوع ویروس کرونا مردم به خرید آنلاین بلیت روی آوردند و رقابتی بین سامانه‌ها به وجود آمد که در اثر گذشت زمان منجر به رشد سینما و مخاطبان آن شد.

مجتبی شریعت مدیر پردیس سینمایی «معین مال»با اشاره به دلایل استقبال مردم از فیلم‌های کمدی گفت: مخاطب دوست دارد زمانی که برای سینما می‌گذارد، همراه با حال خوب باشد. از قدیم فیلم‌های کمدی بازخورد زیادی در ایران داشتند که ازجمله دلایل آن خواست جامعه، کیفیت آثار و بازیگران آنها بود. در دوره‌ای فیلم‌‎های اجتماعی در ایران بازخوردهای فوق‌العاده‌ای از مردم می‌گرفتند اما در حال حاضر فیلم‌های اجتماعی با شرایط سخت تولید می‌شوند، پخش محدودی دارند و مانند گذشته بعضی از فیلم‌ها دیگر قابل تولید نیستند، بنابراین اکثر فیلم‌های در حال اکران کمدی هستند. امروزه شرایط اقتصادی و جامعه، مخاطبان را به سمت فیلم‌های کمدی سوق می‌دهد تا به سینما بروند و کمی حالشان بهتر شود.

شریعت در پاسخ به این سوال که با آمدن سامانه‌های فروش بلیت آنلاین چه تفاوتی در فروش سینما به وجود آمده، عنوان کرد: فارغ از ژانر و کیفیت فیلم‌ها، به نظرم ازجمله مواردی که باعث بیشتر شدن فروش سینما شده حضور و رقابت سامانه‌های فروش بلیت آنلاین هستند. تا امروز تعدد فروش سامانه‌های بلیت فروشی اتفاق خوبی برای سینما بوده‌، مانند سامانه‌های فروش بلیت‌ هواپیما که آژانس‌های مختلف در این زمینه مشغولند و هرکدام آفر و پیشنهادات جذابی به مخاطبانشان می‌دهند تا بتوانند فروش بهتر و جذب بیشتری داشته باشند. 

این مدیر سینما در پاسخ به این سوال که از چه زمانی خرید بلیت به صورت آنلاین در سراسر کشور رواج پیدا کرد، توضیح داد: در گذشته فروش بلیت به صورت آنلاین سخت بود زیرا مردم به سامانه‌ها اعتماد نمی‌کردند. بعد از شیوع ویروس کرونا خرید و فروش‌ها به سمت فضای مجازی رفت و خرید بلیت به صورت مجازی رواج پیدا کرد و فروش آنلاین چند برابر شد.

او افزود: سامانه «سینماتیکت» اولین سامانه‌ای بود که فعالیتش را در زمینه فروش بلیت آنلاین شروع کرده و سالها به عنوان مرجع شناخته می‌شد. به همین دلیل اسمش بیشتر تکرار شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از سهم فروش بلیت را به عهده دارد. پس از آن سامانه‌‎های دیگر نیز روی کار آمدند و باعث سهولت کار مشتریان شدند.
 

تنها ۱۰ درصد از جمعیت ایران به سینما می‌روند

شریعت با اشاره به تحولی که پس از تاسیس پردیس سینمایی کوروش در سراسر کشور در فروش سینما و سینماداری شکل گرفته، عنوان کرد: از سال ۹۲ به بعد و پس از افتتاح پردیس سینمایی کوروش رونق سینماداری صورت گرفت و استقبال از سینما چند برابر شد. زیرا مجموعه‌های تفریحی و مجتمع‌های تجاری تصمیم گرفتند سینماداری کنند و چندین سینمای جدید افتتاح کردند. با این وجود در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از جمعیت ایران به سینما می‌آیند. به نظرم مردم ایران باید از سینما به عنوان ارزان‌ترین تفریح موجود در ایران، استقبال بیشتری کنند زیرا استقبال مردم زمینه‌ساز تولیدات بیشتر و بهتر است.

مدیر سینما «معین مال» در پاسخ به این سوال که استقبال از سینما و سامانه‎‌های فروش بلیت آنلاین در شهرستان‌ها چطور است، تصریح کرد: در حال حاضر اکثر فروش سینما و سامانه‌ها در ۵ شهر اصلی یعنی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و البرز است و مردم در شهرستان‌های کم جمعیت‌تر خیلی به سامانه‌ها اعتماد نمی‌کنند اما به نظرم با کمی تبلیغ این موضوع نیز تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha