• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400090603914
  • خبرنگار : 50355

مدیر جهاد کشاورزی فریمان:

تولید گوشت مرغ در فریمان بیش از نیاز شهرستان است

تولید گوشت مرغ در فریمان بیش از نیاز شهرستان است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی فریمان گفت: در شهرستان فریمان در زمینه تولید گوشت مرغ مشکلی نداریم و مرغداری‌های فریمان بیش از نیاز شهرستان گوشت مرغ تولید کرده‌اند.

علی کاظمی فریمانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به اینکه مرغ از فرآورده‌های پروتئینی در سبد غذایی خانوار است، تأمین مرغ مصرفی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مرغ کشتار شده از ابتداء سال یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۸ قطعه بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان در زمینه تولید مرغ مشکل خاصی وجود ندارد و مرغ به میزان نیاز مردم و حتی بیشتر از آن در شهرستان تولید می‌شود.

کاظمی فریمانی همچنین اظهار کرد: در شهرستان فریمان از ابتداء سال جاری میزان یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۶۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و مقدار گوشت تولید شده ۲۲۳۰ تن گزارش شده و با توجه به اینکه نیاز شهرستان به مرغ، روزانه به طور میانگین ۳ الی ۴ تن می‌باشد، میزان گوشت تولید شده مازاد بر نیاز شهرستان است و به شهرستان‌های دیگر از جمله مشهد، طرقبه شاندیز، نیشابور و... فرستاده می‌شود.

وی در ادامه به مواردی از مشکلات و موانع پیش‌ روی مرغداران اشاره کرد و توضیح داد: از جمله مشکلاتی که مرغداران با آن روبه‌رو هستند عدم تحویل به موقع نهاده‌ها و زمان‌بر بودن پروسه تخصیص و تحویل نهاده‌های یارانه‌ای به مرغداران است به طوری که از زمانی که جوجه ریزی در سامانه سماصط ثبت‌ می‌شود تا زمانی که در بازارگاه نهاده مربوطه بارگذاری و خریداری و تحویل مرغدار می‌شود ۲۰ الی ۳۰ روز طول می‌کشد و با توجه به اینکه این یک بازه طولانی است، مرغدار مجبور است نهاده مورد نیاز را به صورت آزاد تامین کند که این امر علاوه بر بالا بودن قیمت نهاده‌های آزاد نسبت به نهاده‌های یارانه‌ای باعث تحمیل هزینه‌های زیاد و در نتیجه بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ می‌شود.

وی افزود: بالا بودن قیمت جوجه‌ یک روزه در بازار به نسبت قیمت مصوب و هزینه بالای حمل و نقل از جمله دیگر موانع پیش‌ روی تولید کنندگان این حوزه است که فقط مربوط به شهرستان فریمان نیست و در کل کشور این معضل را داریم و امیدواریم با تصمیمات جدیدی که در این حوزه گرفته می‌شود شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

به گفته‌ مدیر جهاد کشاورزی فریمان در حال حاضر ۲۱ واحد مرغداری گوشتی فعال در شهرستان فریمان وجود دارد و در حال حاضر تعداد جوجه‌های موجود در سالن‌های مرغداری نیز برابر با  ۳۷۰ هزار و ۳۳۰ قطعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha