• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400090301912
  • خبرنگار : 50212

رئیس علوم پزشکی:

بیمارستان امیرکبیر اراک از چرخه کرونا خارج شد/پلمب ۱۱ مدرسه

بیمارستان امیرکبیر اراک از چرخه کرونا خارج شد/پلمب ۱۱ مدرسه

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از خارج شدن بیمارستان امیر کبیر اراک از چرخه پذیرش و بستری بیماران کرونایی خبر داد.

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ترخیص آخرین بیمار کرونایی از بیمارستان امیر کبیر اراک، اظهار کرد: در حال حاضر فقط دو بخش بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) اراک صرفا برای پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ با ظرفیت ۶۰ نفر اختصاص پیدا کرده و مابقی بخش‌ها آماده ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی است.

وی با اشاره به کاهش موارد سرپایی کرونایی افزود: با روند نزولی بیماران کرونایی مقرر شد تا بیمارستان امیرکبیر از بیماران کرونایی تخلیه شده و پس از ضدعفونی در اختیار سایر گروه‌های تخصصی قرار داده شود و هم اکنون بخش جراحی چشم و گوش، حلق و بینی نیز فعال و آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی است.

او افزود: با توجه به کاهش بیماران کووید ۱۹ و قرار گرفتن اکثر شهرهای استان در وضعیت رنگ بندی زرد کرونایی و بعضا رنگ آبی، از بیماران غیرکرونایی به ویژه افرادی که مبتلا به دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی هستند و به دلیل شرایط کرونایی از حضور در مراکز درمانی ترس و نگرانی داشتند درخواست می‌شود با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی با خیال راحت و اطمینان کامل مراجعه کنند تا با درمان به موقع از تشدید بیماری و تهدید آن برای سلامت خود در امان باشند.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۶ بیمار کرونایی در سراسر استان بستری هستند، گفت: آمار بستری شدگان در بیمارستان‌های استان به کمترین میزان خود رسیده است و مراکز درمانی استان در بعضی روزها اصلا بیمار کرونایی ندارند.

وی در ادامه گفت: با کاهش موارد کرونایی در استان و با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال، پدیده وارونگی هوا اتفاق افتاده و در نتیجه با آلودگی هوای شهر آمار بیماران تنفسی افزایش یافته است. بنابراین نیاز است فضای اختصاصی در اختیار این دسته از بیماران قرار گیرد.

او بیان کرد: عمده عوارض آلودگی هوا برای گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب‌العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضاهای شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده بپرهیزند.

دکتر جمالیان در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در استان نیز گفت: دربازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی و یک تکلیف است و براین اساس حوزه بهداشت محیط نظارت کامل بر روند بازگشایی مدارس دارند.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در هنگام حضور دانش آموزان در محیط‌های آموزشی  الزامی است و به مدارس تاکید شده تا حتما در سرویس‌های بهداشتی صابون و مایع دستشویی قرار داده شود تا بهداشت دست‌ها رعایت شود. دانش آموزان متناسب با سن خود حتما از ماسک استفاده کنند چراکه گاها دیده شده که دانش‌آموزان از ماسک بزرگسالان استفاده می‌کنند که حفاظت لازم را ایجاد نمی‌کند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک افزود: والدین و کادر آموزشی مدارس آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند. رعایت فاصله‌گذاری، بازبودن پنجره کلاس و تهویه مناسب، اجتناب از انجام بازی‌هایی که کودکان در نزدیکی هم قرار می‌گیرند، استفاده از ماژیک‌های وایت برد شخصی و اجتناب از استفاده از وسایل شخصی یکدیگر و پرهیز از تجمع در زنگ‌های تفریح الزامی است و باید از ورود دانش آموزان علامت دار به مدرسه جلوگیری بعمل آید.

وی به والدین توصیه کرد: حتی‌الامکان خودشان فرزندانشان را به مدارس برسانند و در صورتی که این امکان برای آنها وجود ندارد، از سرویس‌هایی استفاده کنند که حداکثر سه نفر را سوار کنند.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۱۳۰۰ بازدید از مدارس صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۱۱ مدرسه که طی دو مرحله بازگشایی شده بودند و با وجود الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل‌ها را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha