• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400072719332
  • خبرنگار : 50210

هنوز برای ابلاغ حکم شهردار اراک دیر نشده/لزوم تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی شهر

هنوز برای ابلاغ حکم شهردار اراک دیر نشده/لزوم تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی شهر

ایسنا/مرکزی سخنگوی شورای شهر اراک گفت: هنوز ابلاغ حکم شهردار از سوی وزارت کشور دیر نشده است.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پروسه ابلاغ حکم شهردار معرفی شده اراک به وزارت کشور، با بیان اینکه هنوز دیر نشده و کار در حال طی مراحل قانونی است، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کار وزارت کشور و انتخاب شهرداران دیگر شهرهای کشور، قطعا این پروسه زمانبر خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتخاب شهردار آیتم های بسیار دشواری دارد و حتی از انتخاب استاندار و وزیر نیز سخت تر است چراکه دستورالعمل سنگین و پیچیده ای دارد و بررسی شرایط و ویژگی ها و متناسب سازی شاخص ها زمان می برد. امیدواریم که هرچه سریعتر حکم ابلاغ شود و کار را با شهردار جدید آغاز کنیم، هر چند که هنوز دیر نشده است.

خسروانی با بیان اینکه در بررسی های اولیه که توسط شورا انجام گرفت، گزینه پیشنهادی به وزارت کشور، مشکلی ندارد و باید منتظر نظر نهایی کارشناسان و کارگروه های وزارت کشور در خصوص رزومه و سابقه کاری کریمی شهردار پیشنهادی اراک باشیم، افزود: شهردار آینده اراک باید در وهله اول اصلاحی در بودجه سال ۱۴۰۰ انجام دهد. طبق تجربه دوماهه شورای شهر اراک، متاسفانه بسیاری از پروژه های عمرانی که در بودجه ۱۴۰۰ تعریف شده است، پیشرفتی بسیار کم دارد و حتی برخی پروژه ها پیشرفتی کمتر از دو درصد دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به ورود به نیمه دوم سال باید این پروژه ها به سرعت تعیین تکلیف شوند و اگر قادر به انجام آنها نیستیم باید از بودجه ۱۴۰۰ حذف شوند و لایحه اصلاحیه از شهرداری به شورا داده شود تا در ۶ ماهه دوم سال براساس داشته ها و توانمندی ها پروژه های مهم و اولویت دار را دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر اراک با بیان اینکه تعیین تکلیف پروژه هایی با پیشرفت کم مانند پروژه میدان مقاومت بسیار برای پارلمان شهری مهم است، گفت: شهردار آینده اراک باید وضعیت پروژه ها را در شش ماهه دوم سال با اولویت در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha