• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400062115634
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

کمبود نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی خراسان شمالی

کمبود نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل مدارس استثنایی آموزش و پرورش خراسان شمالی از کمبود نیروهای توانبخشی در مدارس استثنایی این استان خبر داد.

متقیان در گفت و گو با ایسنا گفت: متاسفانه برخی از مدارس استثنایی استان با کمبود شدید نیروی توانبخشی مواجه هستند و یا نیروی توانبخشی در آن مدارس وجود ندارد.

وی افزود: در همین راستا به خانواده های این دانش آموزان اعلام شده تا امر توانبخشی فرزندان خود را در مراکز خصوصی انجام دهند و با آوردن فاکتور، مبلغ پرداختی از سوی آن ها پرداخت خواهد شد.

متقیان ادامه داد: اما با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از این خانواده ها می ترسند تا فرزندان خود را به این مراکز ببرند این درحالی است که تعدادی از دانش آموزان نیز گریبانگیر ویروس کرونا شده اند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر نیاز اغلب دانش آموزان به امر توانبخشی زیاد است و اگر برای دانش آموزان امر توانبخشی صورت نگیرد، وضعیت جسمی آن ها بدتر می شود.

این مقام مسئول گفت: مدارس استثنایی خراسان شمالی نیاز به ۲۰ گفتار درمان و ۱۲ کادرمان دارد.

به گفته وی در حال حاضر سه نفر کاردرمان و پنج گفتار درمان به صورت رسمی در استخدام این اداره کل است.

کمبود نیرو سدی بر سر راه تخصصی شدن مدارس استثنایی خراسان شمالی

مدیر کل مدارس استثنایی آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه گفت: موضوع تخصصی کردن مدارس استثنایی این استان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارکرد: اما متناسب با گسترش این مدارس در استان با کمبود نیروی آموزشی مواجه می شویم.

وی با اشاره به اینکه تفکیک معلولیت ها را در مدارس استثنایی در دستور کار داریم، افزود: طی سال تحصیلی ۹۸ دانش آموزان اوتیسم را جدا کرده و برای آن ها یک مدرسه تخصصی راه اندازی کردیم  و در سال گذشته نیز پیش دبستانی گروه کم توان ذهنی را جدا کردیم.

متقیان ادامه داد: برای سال تحصیلی آینده نیز قرار بر این است تا پیش دبستانی گروه آسیب دیده شنوایی جدا شود و یک مدرسه مستقل برای این گروه از دانش آموزان اختصاص داده شود.

وی اظهارکرد: با وضعیت موجود تعداد نیروهای آموزشی مدارس استثنایی مطلوب است اما برای تخصصی کردن مدارس با کمبود نیرو مواجه هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای مستقل کردن مدارس دانش آموزان استثنایی و کیفیت بخشی به این مدارس نیاز به ۳۰ نفر نیروی آموزشی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha