• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400061510871
  • خبرنگار : 50444

پلیس، پرونده سرقت از اماکن خصوصی بجنورد را بست

پلیس، پرونده سرقت از اماکن خصوصی بجنورد را بست

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از بسته شدن پرونده سرقت از اماکن خصوصی بجنورد توسط سارق سابقه دار خبر داد.

سرهنگ مقصود رستگار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در بجنورد و بسته شدن پرونده این سارق خبر داد.

وی اظهار کرد: در پی اعلام چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بجنورد، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند سارق را شناسایی کنند، افزود: متهم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: متهم در بازجویی‌های انجام شده به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رستگار اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل تاکید پلیس برای رعایت نکات ایمنی در منازل، وجود ارتباط معنادار بین سرقت منزل با موضوع احساس امنیت است زیرا در صورت بروز سرقت، ممکن است آرامش و اطمینان خاطر موجود در خانواده با خدشه مواجه شود.

وی افزود: یکی از عواملی که موجب طمع سارقان برای دستبرد به منازل می‌شود، احتمال وجود اموال و اشیای کم حجم اما در عین حال با ارزش و گرانقیمت است که هم میهنان می‌توانند به جای نگهداری مقادیر زیاد و غیر متعارف طلا، جواهرات، سکه، ارز (دلار، یورو و...) در منزل، سپرده گذاری در صندوق امانات بانک‌ها را به عنوان جایگزینی مناسب و ایمن مورد توجه قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی به کسانی که امکان دسترسی به صندوق امانات بانک‌ها را ندارند، توصیه کرد: هموطنان در این شرایط باید به تناسب نگهداری اشیا و اموال با ارزش، نسبت به ارتقای ضریب ایمنی منازل خود از طریق نصب دوربین‌های مداربسته، سامانه‌های اعلام سرقت (دزدگیر)، استفاده از نرده و حفاظ‌های مناسب در طبقات اول و دوم ساختمان و... اقدام کنند تا احتمال وقوع سرقت به حداقل ممکن برسد.

وی از شهروندان خواست تا ضمن همکاری مستمر با پلیس در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha