• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060705270
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مراکز تست و واکسیناسیون کرونا افزایش می‌یابد / ممانعت از تجمعات در مهار کرونا

مراکز تست و واکسیناسیون کرونا افزایش می‌یابد / ممانعت از تجمعات در مهار کرونا

ایسنا/اردبیل مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون و همچنین تست کرونا، تعداد این مراکز در شهرستان‌های مختلف در حال افزایش است.

امدادی 7 شهریورماه در جریان بازدید از مراکز تست کرونا و واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در پارس‌آباد اظهار کرد: در اکثر شهرستان‌های استان اردبیل تعداد مراکز تجمیعی و روستایی واکسیناسیون افزایش یافته و همچنان با توجه به اعلام گروه‌های سنی مختلف سعی داریم تا تعداد این مراکز بیش از این گسترش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تاکنون در سطح استان بیش از 381 هزار دوز واکسن ضد کرونا در بین گروه‌های سنی اعلام شده تزریق و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

مدیر مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 290 هزار دوز در نوبت اول و مابقی واکسن‌ها به عنوان دوز دوم در مناطق مختلف استان مورد استفاده قرار گرفته و سعی بر این است تا با توسعه واکسیناسیون، از شیوع و مرگ و میرهای کرونایی جلوگیری کنیم.

امدادی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توان واکسینه کردن روزانه مردم را به تعداد 20 هزار دوز دارد و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا فرآیند واکسیناسیون گسترش یافته و از مرگ و میرها و شیوع کرونا در موج پنجم بکاهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حالی که هنوز به نقطه اوج و قله پیک پنجم نرسیدیم در حالی که روزانه 130 بیمار در استان بستری شده و تعداد بیماران بستری و بدحال نیز رو به افزایش است.

امدادی به شرایط شهرستان پارس‌آباد به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و تجمعات مردم در دادن تست کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری فرمانداری این شهرستان و شبکه بهداشت دومین مرکز تست کرونا در پارس‌آباد راه‌اندازی شده و در بخش اسلام‌آباد نیز یک مرکز مجهز راه‌اندازی شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این بازدید به مراجعات مکرر به این مراکز و کمبود نیرو اشاره کرد و گفت: در حالی که ظرفیت مرکز تست کرونا 200 تا 300 مورد است، روزانه بیش از 500 نفر مراجعه سرپایی انجام شده که با هدف جلوگیری از تجمع مردم در این مراکز سعی کردیم تا مجموعه‌های جدید را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

ابراهیم امامی اضافه کرد: در حال حاضر در سه مرکز در این شهرستان تست پی.سی.آر و رپید گرفته می‌شود و همچنان توصیه ما به شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha