• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041308849
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل:

ارتقاء خردگرایی و اخلاق گرایی نسبت به انتخابات گذشته محسوس است

ارتقاء خردگرایی و اخلاق گرایی نسبت به انتخابات گذشته محسوس است

ایسنا/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: خردگرایی و اخلاق گرایی در بین مردم و نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات سال جاری نسبت به انتخابات‌ گذشته مشهود و محسوس است.

حسام رسولی، ۱۳ تیر در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه انتخابات در صدا و سیمای مرکز اردبیل با اشاره به روند و فلسفه شکل‌گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام ما با مردم، حمایت مردم و همراه با شور و شوق، خواست و اراده مردم شکل گرفته است.

وی بر نقش خواست و اراده مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت مردم از آن تاکید کرد و افزود: زمانی اگر حق حضرت علی(ع) هم باشد ولی مردم آن را نخواهند آن حق خودش را نخواهد توانست در جامعه نمایان کند. تنها زمانی که مردم به سراغ حق بروند، حق می‌تواند در جامعه بروز و ظهور پیدا کرده و عملی شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: در نظام و انقلاب ما حقیقتی به عنوان مردم سالاری دینی خود را نشان داده است که مردم با الهام از اعتقادات دینی خود که در آن انسانیت در سطح عالی ظهور و بروز پیدا کرده است انقلاب کرده‌اند و انقلاب ما از این اعتقادات شکل گرفته است و ادامه آن نیازمند همان شور و شوق برگرفته از ایمان مردم است.

رسولی ادامه داد: انقلاب ما با آرمان‌های بزرگ شروع شده است و همواره فراز و نشیب‌های زیادی را شاهد بوده است و امروز بخش اعظمی از این آرمان‌ها به حقیقت پیوسته است و مردم نیز شاهد و ناظر آن هستند؛ اما همچنان مردم منتظر برخی از آرمان‌های خود و اجرایی شدن برخی از ابعاد قانون اساسی، مثل عدالت هستند.

وی برخی از مشکلات عمده داخلی و فعالیت دشمنان بزرگ خارجی را زمینه‌ساز عدم تحقق آرمان‌های انقلاب و مایه گله‌مندی مردم عنوان کرد و افزود: به یقین هر کدام از نامزدها که منتخب مردم بوده و رئیس جمهور کشور شود حتماً سوگند یاد خواهد کرد که عدالت را گسترش داده و به کمک مردم عدالت را تقویت سازد و  از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی به مردم قائل شده است پاسداری می‌کند.

رسولی تاکید کرد: بحث عدالت، عدم تبعیض، آزادی و حفظ حرمت اشخاص و ... مسائلی است که به صورت مطلوب محقق نشده است و مردم در بحث مهم معیشت، اخلاقیات و ارزش‌های دینی همچنان امیدوار به بهبود وضعیت هستند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تاکید کرد: اگر مردم دوباره در صحنه‌ها حضور دارند به این دلیل است که مردم برای انقلاب هزینه داده و بهترین جوانان خود را در راه وطن فدا کردند و قرار نیست این هدف و آرمان‌ها به راحتی از بین برود و اگر تعدادی در انتخابات مشارکت نداشتند به این معنی نیست که این نظام را قبول ندارند؛ بلکه گلایه و شکایت دارند و گله و شکایت خود را به این روش ابراز می‌کنند.

رسولی مشارکت مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری را در تراز مشارکت مردمی در جهان عنوان کرد و افزود: در بحث مردم سالاری و در بحث انتخابات در دور اول انتخابات و مشارکت مردم به میزان حدود ۴۰ درصد در تراز مشارکت مردمی در جهان بوده و عدد مناسبی است و با توجه به اینکه این انتخابات زودهنگام بود و در طول یک ماه روند اجرایی آن اتفاق افتاد، این مشارکت عدد خوبی است؛ در حالیکه در انتخابات قبلی از یک سال قبل جریانات سیاسی موضوع انتخابات را به جریان می اندازد اما در هر صورت انتظار برای نظام ما، مشارکتی بیشتر از این میزان است؛ زیرا نظام ما متفاوت از سایر نظام‌های جهان است.

وی در پایان بیان کرد: جای خوشحالی است که خردگرایی و اخلاق گرایی در انتخابات در بین مردم و و نامزدهای انتخاباتی نسبت به گذشته ارتقا یافته است؛ هرچه هنوز هم با شرایط مطلوب فاصله دارد ولی اخلاق‌گرایی و منش مناظرات هر دو نامزد ریاست جمهوری قابل مشاهده بود و این نشان می‌دهد جدا از هیجانات، خردگرایی و اخلاق گرایی در جامعه بیشتر از گذشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha