• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041308764
  • خبرنگار : 30058

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد:

افزایش بیش از دو برابری ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دولت شهید رئیسی

افزایش بیش از دو برابری ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دولت شهید رئیسی

ایسنا/اردبیل رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش بیش از ۲ برابری ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دولت شهید رئیسی، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه‌های پیشرو در نهضت خوابگاه‌سازی در کشور است.

مسعود گنجی ۱۳ تیر در جریان بازدید از سلف دانشجویی و پروژه‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در امور دانشجویان انجام شده است، گفت: در مدت ۳ سال گذشته وام‌های ودیعه مسکن را که می‌تواند یکی از شاخص‌ترین موضوعات در امور فرزندآوری در کشور ‌باشد، در شهرهای کوچک از ۲۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ از ۲۵ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در شهر تهران از ۳۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی افزود: این مهم یکی از شاخص‌هایی است که در عمر بیش از ۵۰ ساله صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رخ نداده بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: به تبع این کار امروز وامی که به دانشجویان پرداخت شده است نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳ برابر شده است و از ۵۰۰ میلیارد تومان یه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

گنجی تصریح کرد: در حوزه خوابگاه‌های مجردی پسران و دختران نیز تعداد خوابگاه‎‌هایی که در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های کشور داشتیم دارای ۱۹۳ هزار نفر ظرفیت بود که این ظرفیت امروز به ۲۲۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده است؛ به عبارتی ۳۱ هزار واحد خوابگاه مجردی اضافه شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه خوابگاه‌های متاهلی نیز تا ابتدای دولت سیزدهم ۸۵۶ واحد خوابگاه متاهلی داشتیم که در مدت ۳ سال گذشته این میزان به یک هزار و ۷۴۲ واحد در سطح کشور رسیده است و شاهد افزایش بیش از دو برابری در این حوزه هستیم.

گنجی اضافه کرد: امروز ۵ هزار و ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی نیز در دست ساخت و طراحی داریم که از این تعداد بیش از ۲ هزار واحد در سالجاری و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که این روند از روند ساخت مسکن در کل کشور خیلی بیشتر است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اجرای طرحی تحت عنوان«هیچ دانشجویی نباید بدون صرف غذا سر بر روی بالش بگذارد» در دانشگاه‌های کشور، گفت: امروز در هیچ دانشگاهی سراغ نداریم که دانشجویی غذا نداشته باشد. صندوق رفاه دانشجویان نیازمند را شناسایی کرده و کارت غذای آنها را به صورت اتوماتیک شارژ می‌کند و نیازی به مراجعه حضوری دانشجو وجود ندارد.

وی ادامه داد: سعی کردیم کلیه رفتارهای دانشجویی در خوابگاه‌ها مدون شود و کمک کنیم دانشجویان مسائل و مشکلات جانبی نداشته باشند تا دغدغه فکری آنها فقط خوب درس خواندن و مفید واقع شدن برای آینده کشور باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد خوب دانشگاه محقق اردبیلی در مدت ۳ سال گذشته، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه‌های پیشرو در نهضت خوابگاه‌سازی در کشور است. بطوریکه در این دانشگاه ۲ بلوک خوابگاه متاهلی ۱۴ واحدی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر نیز ۹۰ واحد خوابگاه متاهلی و یک خوابگاه ۴۰۰ نفری پسران در دست ساخت دارد.

گنجی با بیان اینکه تلاشی که مدیران دانشگاه انجام می‌دهند جای تقدیر دارد و این دانشگاه می‌تواند به عنوان دانشگاه نمونه در سطح کشور انتخاب شود، اظهارامیدواری کرد: همین روند و حتی بهتر از این در دانشگاه محقق اردبیلی تداوم یابد تا دانشجویان بدون دغدغه مسائل و مشکلات دانشجویی بتوانند به تحصیل علم، پژوهش، تحقیقات و آموزش بپردازند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همانند سایر دانشگاه‌های کشور به دانشگاه محقق اردبیلی نیز کمک کرده است و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت، افزود: آشپزخانه این دانشگاه با همکاری صندوق رفاه در حال تبدیل به صنعتی است تا هم کیفیت غذا ارتقا یابد و هم سلامتی غذای دانشجویان تضمین شده و شاهد صرفه‌جویی مواد غذایی باشیم.

وی ادامه داد: برای تکمیل ساختمان خوابگاه ۴۰۰ نفری پسران این دانشگاه نیز طبق قول مساعد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعتبار مناسبی در سالجاری اختصاص خواهد یافت. همچنین در خصوص خوابگاه‌های متاهلی نیز هر چقدر پیشرفت داشته باشند، بر اساس پیشرفت آنها، اعتبارات لازم تزریق خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با کمک دانشگاه و وزارت علوم همه برنامه‌های این دانشگاه را به مرحله اجرا برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha