• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041308509
  • خبرنگار : 50659

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اعلام کرد:

افزایش ۴/۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در استان اردبیل

افزایش ۴/۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل از افزایش ۴/۸ درصدی ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان در سه ماه اول ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر سعید مهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد ۲۰۷۵۶ ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در سه ماه اول ۱۴۰۳ انجام یافته که نسبت به مشابه سال گذشته با انجام ۱۱۹ هزار و ۷۹۵ ماموریت، شاهد رشد ۴/۸ درصدی در ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: از مجموع ماموریتهای انجام یافته در سه ماه اول سالجاری ۳ هزار و ۹۳۷ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۲۵۵۷ ماموریت ترافیکی و ۱۴ هزار و ۲۹۲ ماموریت، مربوط به بیماری‌ها بوده است.

مهری در ادامه با اشاره به تعداد ۶۱ هزار و ۶۹۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گفت: متاسفانه در سه ماه اول، ۸۶۶۵ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم می باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت ها به خطر می افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را ۲۳۹۷ مصدوم  و درمان در محل را ۲۶۰ مصدوم برشمرده و افزود: آمار تصادفات با ۲۵۵۷ فقره تصادف، نسبت به  مشابه سال گذشته افزایش ۳/۶ درصدی داشته است.

مهری افزود: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل از هم استانی های عزیز درخواست می کنیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha