• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041409465
  • خبرنگار : 50659

کتاب «شهدای خدمت» در نمین رونمایی شد

کتاب «شهدای خدمت» در نمین رونمایی شد

ایسنا/اردبیل کتاب شعر «شهدای خدمت» مجموعه سروده‌های شعرا در سوگ شهید جمهور به مناسبت چهلمین روز فقدان آیت‌الله رئیسی و همراهانش، با حضور شعرا و مسئولان استان اردبیل در شهرستان نمین رونمایی شد.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ۱۴ تیر در محفل شعر و رونمایی از کتاب شعر «شهدای خدمت» در سالن شهرداری شهرستان نمین اظهار کرد: طی فراخوانی که بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و یارانش برای جمع‌آوری آثار مرتبط شاعران منتشر شده بود، بیش از ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان دریافت شد.

رجبی افزود: بعد از بررسی شعرها در نهایت ۱۷۰ شعر برگزیده برای چاپ در کتاب شعر «شهدای خدمت» انتخاب شد و امروز در آستانه چهلمین روز عروج شهید رئیسی و یارانش، از این اثر ادبی و فرهنگی نفیس رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: ایده و پیشنهاد جمع‌آوری اشعار و تالیف کتاب حاضر از سوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ارائه شده بود و دکتر احد پیشگر شاعر، ناشر و رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان نمین نیز که در تحقیق، چاپ و نشر آثار ادبی دست بالایی دارند، این سروده‌ها را در قالب کتاب به زیور چاپ آراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری موفق و محبوب بود و به لحاظ مجاهدت‌ها و فعالیت‌های خستگی ناپذیر، ماندگار شد و ما وظیفه داریم با حضور در پای صندوق‌های آرا در انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ خرداد ماه، نسبت به میهن و شهدای خدمت ادای دین کنیم.

امام جمعه شهرستان نمین نیز در این آئین، چاپ مجموعه شعر از شعرای ایران زمین برای پاسداشت شهدای خدمت را اقدامی زیبا و ادبی توصیف کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی معیارهای یک رئیس جمهور مردمی و موفق را به نمایش گذاشت و در دل مردم جای گرفت.

حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده ادامه داد: یاد و نام شهدای خدمت، همواره زنده خواهد ماند و بعد از فقدان آنها رسالت خطیری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بر دوش داریم و امیدواریم شعرا و ادبا به لحاظ تاثیرگذاری بر مردم، برای افزایش مشارکت مردم این همه‌پرسی تلاش کنند.

وی گفت: من با شعرای مرثیه‌سرای نامدار اردبیلی همچون یحیوی، منزوی و انور بزرگ شده‌ام و هنوز هم سروده‌های زیبا و عاشورایی آنها را حفظ هستم و این ماندگاری سخن و در دل نشست برخی سروده‌ها حکایت از تاثیر شعر ناب و قدرت شعرا دارد.

در ادامه این آئین که استاندار و چند تن از مدیران کل استان اردبیل نیز حضور داشتند، ۱۲ نفر از شعرایی که آثارشان در مجموعه شعر شهدای خدمت به چاپ رسیده بود، شعر خواندند و سپس از کتاب یاد شده رونمایی شد، مداحی در رثای شهدای خدمت از بخش‌های دیگر این آئین بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha