• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041308531
  • خبرنگار : 50659

مسئول معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل:

حضور مردم پای صندوق‌های رای نشان از وفاداری آنان به نظام است

حضور مردم پای صندوق‌های رای نشان از وفاداری آنان به نظام است

ایسنا/اردبیل مسئول معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای نشان از وحدت و همدلی مردم بوده و دشمنان و رقبای این کشور را آگاه می‌کند که مردم ایران اگر مشکل اقتصادی دارند اما هرگز نظام و انقلاب را تنها نگذاشته و همچنان به آن وفادار می مانند.

فردین محمودی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص انتخابات پیشرو اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری از این حیث که انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور می‌باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. مردم با حضور پای صندوق‌های رای اداره اجرایی کشور را به یک شخصیت و تیم همراه او قرار می‌دهند که تمام جوانب زندگی اجتماعی مردم از قبیل معیشت، سیاست خارجی، رفاه اجتماعی، فرهنگ جامعه و... جزو وظایف او می باشد.

وی ادامه داد: بنابراین این انتخاب بسیار مهم بوده که منتخب مردم حامی مظلومان باشد، از درون مردم برخیزد و از ظرفیت‌های مردمی کارآمدی در اداره کشور استفاده کند.

مسئول معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل بیان کرد: در نگاه اسلامی مشارکت و رای دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرفنظر کرد بلکه چون هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه مسئول است هم حق است و هم وظیفه. از نظر شرعی شرکت در انتخابات واجب عینی برای اقتدار نظام هست. همین اندازه در بحث شرکت و حضور مردم در انتخابات می‌توان اشاره کرد که جنگ تحمیلی هشت سال با آن همه اهمیت و ایثارگری، حکم جهاد داده نشد و جهاد در آن واجب کفایی اعلام شد یعنی حضور افراد ناتوان و بیمار و شرایط خاص و سن بالا واجب نبود ولی در انتخابات حضور این افراد نیز واجب است.

محمودی ادامه داد: پس از شهادت رئیس جمهور فقید دکتر رئیسی در راه خدمت به مردم و توسعه و آبادانی کشور، این جایگاه قداست ویژه‌ای پیدا کرده و انتظار و نگرش مردم به این جایگاه چندین برابر شده است. مردم علاقه دارند کسی زمام امور اجرایی کشور را در دست بگیرد که از سرچشمه درون روحیه خدمت و ایثارگری داشته و شیفته قدرت نباشد، کسی که بتواند با قدرت از ایران و ایرانی در برابر دشمنان مقابله کرده و خاضعانه و با اخلاص برای مردمش خدمت کند.

وی بیان کرد: مردم ایران با حضور خود پای صندوق های رای اختیار و زمام امور کشور را به یک شخص اصلح و با ایمان و در عین حال مقتدر و عالم خواهند سپرد تا آینده ۴ یا ۸ ساله کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

مسئول معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای نشان از وحدت و همدلی مردم بوده و دشمنان و رقبای این کشور را آگاه می‌کند که مردم ایران اگر مشکل اقتصادی دارند اما هرگز نظام و انقلاب را تنها نگذاشته و همچنان به آن وفادار می مانند.

محمودی در ادامه گفت: مردم به این باور رسیده اند که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و سیاسی اتحاد و انسجام می‌باشد، اتحاد حضور در انتخابات ثابت می‌کند که برای ایران فقط ایرانی تصمیم می‌گیرد نه اجنبی.

وی اظهار کرد: حضور بالای مردم پای صندوق های رای نشانه‌ای از آگاهی، حساسیت و عدم انزوای سیاسی تلقی می‌شود. همچنین به عنوان اصلی‌ترین نماد مشارکت سیاسی مردم در یک نظام مبتنی بر جمهوریت تلقی می‌شود و می‌تواند منشاء آسیب‌ها و فرصتهای متعددی برای امنیت ملی کشور باشد.

محمودی در پایان سخنان خود بیان کرد: اگر مردم ما با حضور حداکثری پای صندوق ها حاضر شوند هرگز کشورهای دوست و دشمن نگاه سوء به این کشور و مردم نمی‌توانند داشته باشند و انتخاب رئیس جمهور با رای بالا هم اعتماد به نفس بالایی برای ایشان می‌تواند داشته باشد تا در مبارزه با فساد و حل مشکلات کشور با قدرت بالایی انجام وظیفه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha