• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400060704672
  • خبرنگار : 50403

گزارش ایسنا از جلسه بررسی گزینه‌های شهرداری تبریز + حواشی

منجم، سلیمانی و رنجبر به مرحله نهایی انتخاب شهردار تبریز راه یافتند

منجم، سلیمانی و رنجبر به مرحله نهایی انتخاب شهردار تبریز راه یافتند

ایسنا/آذربایجان شرقی صبح امروز یکشنبه ۷ شهریور ماه، در جلسه علنی شورای شهر تبریز که با حضور رئیس و اعضای شورای شهر با حواشی جالب برگزار شد و بعد از کش و قوس های فراوان رای گیری برای اجرای ماده ۷۲ آیین کار داخلی شورا انجام شد. 

یکی از اتفاقات جالب و در عین حال غافلگیرکننده بحث انتخاب شهردار، انصراف بابایی اقدم از کاندیداتوری شهرداری تبریز بود که لحظه آغاز رای گیری برای اجرای ماده ۷۲، وی انصراف خود را به صورت کتبی به رئیس شورا تحویل داد. 

بعد از انصراف بابایی اقدم، هفت نفر به عنوان کاندیدای نهایی تصدی گری سمت شهرداری کلانشهر تبریز به مرحله رای گیری راه یافتند. 

به گزارش ایسنا، براساس آرای ماخوذه از اعضای شورا، آقایان یعقوب هوشیار ۳ رای، مظفر سلیمانی ۵ رای، علی جعفری آذر ۴ رای، عباس رنجبر ۵ رای و حمید منجم ۷ رای کسب کردند. 

همچنین آقایان یونس فاتح و جعفر مدبر هیچ رایی را کسب نکردند. 

براساس این گزارش، حمید منجم با ۷ رای، مظفر سلیمانی با ۵ رای و عباس رنجبر با ۵ رای به عنوان کاندیداهای نهایی به مرحله اجرای ماده ۷۳ آیین کار داخلی شورا راه یافتند. 

در نهایت بر اساس رای اعضای شورا، مقرر شد در جلسه‌ی فوق العاده که فردا دوشنبه برگزار خواهد شد، رای گیری نهایی برای سمت شهرداری کلانشهر تبریز، از بین آقایان منجم، سلیمانی و رنجبر انتخاب خواهد شد. 

گفتنی است این جلسه با حاشیه هایی همراه بود به طوریکه جلسه با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد اما مجددا بعد از ۲۰ دقیقه از آغاز جلسه، با نظر اعضا تنفسی ۵ دقیقه ای اعلام شد که این تنفس بیش از زمان اعلام شده به طول کشید. 

یکی دیگر از حواشی جالب جلسه این هفته شورای شهر تبریز، انصراف بابایی اقدم از ادامه حضور در شورا بود که با اصرار برگی، رییس شورا مبنی بر مخالفت با این انصراف و همچنین با رای اعضای شورا، مقرر شد این موضوع در اولین جلسه بعد از انتخاب شهردار بررسی شود.

گفتنی است، حجت الاسلام رسول برگی در ابتدای این جلسه با اشاره به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: این شهدا از مظلوم‌ترین شهدا  هستند و با وجود اینکه زمان کمی ریاست دولت را بر عهده داشتند، اما الگوی مدیریت نامگذاری شدند.

وی افزود: در زمانی که مردم ایران رفتار بنی صدر را دیده بودند، ساده زیستی شهید رجایی زبان زد همگان شده بود.

وی با روایت خاطره‌ای از ساده زیستی شهید رجایی گفت: رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار اعضای هیأت دولت با تقدیر از حضور رییس جمهور در خوزستان، شهید رجایی را به همین عنوان یاد کردند که الگوی مدیر انقلابی و الگویی برای همه ما است

برگی در ادامه سخنان خود در خصوص روند انتخاب شهردار تبریز بیان کرد: مقرر شده است که در این جلسه با اجرای ماده ۷۲ در ادامه فرآیند انتخاب شهردار گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی دوستان گمان می‌کنند که روند رای‌دهی به شهردار مانند قرعه‌کشی است که اینطور نیست و علت منتظر ماندن تا امروز این است که نمی‌توان در طول نیم ساعت برنامه های ارائه شده توسط کاندیداها را بررسی کرد.

رئیس شورای شهر تبریز تاکید کرد: قرار نیست شهردار از پیش تعیین شده باشد و شاید علت انتخاب شهردار در سایر شهرها، لیستی بودن این انتخاب بود که از همان ایام نخست مشخص بود که چه کسی شهردار خواهد شد اما اعضای شورای شهر تبریز کسانی نیستند که به این شکل شهردار را انتخاب کنند بلکه براساس برنامه، تحلیل و تخصص فرد مورد نظر را انتخاب خواهند کرد. 

در ادامه این جلسه احمد یوسف زاده به عنوان مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شد.

 همچنین با تصویب اعضای شورای شهر آقایان علیرضا نوای باغبان، روح الله دهقان نژاد و احد صادقی به عنوان نماینده شورا در هیات حل اختلاف مالیاتی انتخاب شدند.

در همین راستا و با تصویب اعضای شورای شهر  پرویز هادی نیز به عنوان نماینده شورا در کمیته ارزیابی مدال آوران در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز معرفی شد.

اعضای کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار به دلیل کمبود نفرات اعضا نیازمند افزایش تعداد اعضای کمیسیون بودند که با تصویب اعضا روح الله دهقان نژاد و یاسین بجانی برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شدند.

همچنین آقایان غلامرضا احمدی به عنوان  عضو ناظر در سازمان پسماند شهرداری تبریز و ناظر در سازمان حمل و نقل بار شهرداری تبریز، یاسین بجانی عضو ناظر در کمیسیون مناقصات پروژه های حمل و نقل، علیرضا نوای باغبان عضو ناظر سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری تبریز، احد صادقی عضو مجمع عمومی شرکت واحد، روح الله رشیدی عضو شورای سازمان عمران، یاسین بجانی عضو شورای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری، یاسین بجانی، عضو ناظر در مناقصات سازمان قطار شهری انتخاب شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha