• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400052417090
  • منبع : نمایندگی همدان

وضعیت کرونا در نهاوند بحرانی است

وضعیت کرونا در نهاوند بحرانی است

ایسنا/همدان فرماندار نهاوند گفت: شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز و خطرناک کرونایی قرار دارد و روند بستری و ابتلا در این شهرستان خطرناک و نگران‌کننده است.

مراد ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این شهرستان در شرایط بحرانی به سر می‌برد و کرونا در حال گذر پیک پنجم در شهرستان است، تصریح کرد: موانع ورود و خروج خودروهای پلاک غیربومی در ورودی شهر نهاوند برداشته شده است ولی به صورت هوشمند و با استفاده از دوربین‌ها عبور و مرور کنترل می‌شود و در صورت ورود خودرو با پلاک غیربومی به شهرستان جریمه می‌شوند.

ناصری با بیان اینکه پلیس راهور با شدت و قدرت با خودروهای پلاک غیربومی در سطح شهر نهاوند نیز برخورد می‌کند، افزود: آنچه در توان داشته‌ایم به میدان آورده و اجرا کرده‌ایم و مردم هم پای کار بوده و حالا در شرایط فعلی باید تعامل بیشتری با ستاد کرونا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرایط بحرانی فعلی به لحاظ همجواری و ترددها با شهرهای اطراف که وضعیت خوبی هم ندارند، اتفاق افتاده است و با همکاری مردم از این وضعیت هم خارج می‌شویم، خاطرنشان کرد: دستورالعمل عزاداری ماه محرم ابلاغ شده است و طبق این شیوه‌نامه باید عمل شود تا هم عزاداری سالار شهیدان برگزار شود و هم پروتکل‌ها رعایت شود.

ناصری یادآور شد: ماشین‌های سیار در پیک چهارم عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌خواهیم در این پیک نیز این روند ادامه داشته باشد و برای آگاه‌سازی از همه ظرفیت‌های محلی مانند روحانیون و بسیج استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که طرح شهید سردار سلیمانی در شهرستان دوباره فعال شده چرا که کمک شایانی به کاهش این بیماری داشته است، گفت: متأسفانه استفاده از ماسک به‌طور چشمگیری در شهرستان کاهش یافت و آمار مبتلایان هم افزایش یافته است.

ناصری با تأکید براینکه مراسمات عروسی، جشن و میهمانی و به خصوص مراسم ختم‌ باعث شده ترددها بیش از گذشته و روند بستری  و ابتلا هم بیشتر شود،  اضافه کرد: مطب‌های پزشکان، صف‌های طولانی مرغ و گوشت، آئین‌های ختم که با تعداد قابل توجهی در حال برگزاری است، آزمون‌های راهنمایی و رانندگی، دانشگاه‌ها و مراکز تجمعی دیگر باید مدیریت و کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ایام محرم مداحان باید توجیه شوند و مسئولین هیئت‌ها هم نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی را مدنظر داشته باشند، تأکید کرد: برای عبور از این بحران باید همه همشهریان با ستاد مقابله با کرونا همکاری بیشتری داشته باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمع‌ها را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha