• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400052014732
  • خبرنگار : 50046

یک استاد دانشگاه:

زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) فقط در برگزاری مناسک خلاصه نمی شود

زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) فقط در برگزاری مناسک خلاصه نمی شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور گفت: زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) فقط در برگزاری مناسک خلاصه نمی شود.

دکتر قاسم جعفری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) و قیام تاریخ ساز این امام بزرگوار، ابعاد مختلفی دارد، افزود: احیا کردن این حرکت بزرگ با مراسم هایی که گرفته می شود یک حرکت برای ایجاد تحول در بشریت به سوی پیشرفت، تعالی، خدایی شدن و کسب فضائل الهی است.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای اصلاح مردم بوده است و بدون حضور و خواست مردم جلوگیری از بدعت ها شدنی نیست و ابعاد قدسی این قیام می تواند برای همه انسان ها مفید باشد.

دکتر جعفری با بیان اینکه زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) فقط در برگزاری مناسک خلاصه نمی شود، اظهارکرد: تعدادی از مردم فکر می کنند اگر به این قیام نگاه مناسکی داشته باشیم، هیاتی را برپا و سخنرانی را برگزار کنیم این قیام را زنده نگه داشته ایم اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که در کنار انجام این اقدامات، گام بعدی که گام تعمیق است را نیز باید به آن توجه داشته باشیم.

وی به گام تعمیق اشاره کرد و گفت: این گام یکی از قدم های اساسی است که باید عمق انجام این قیام در وجود انسان اثر کند و در واقع کسی که معارف اهل بیت را یاد گرفت و به مردم یاد داد، آن می شود احیا و زنده نگه داشت.

دکتر جعفری با اشاره به شرایط کرونایی تصریح کرد: غیرت دینی مسلمان ها سبب می شود که آن ها دوست داشته باشند تا مراسم اباعبدالله حسین را برگزار کنند اما متاسفانه در اوضاع وخیم کرونایی قرار داریم و از برگزاری تجمعات باید خودداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید به دنبال راه های دیگری باشیم تا به دور از برگزاری تجمعات مراسم قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داریم که یکی از این راه ها از طریق هنر همچون فیلم، معماری ادبیات و ... است.

وی تاکیدکرد: فضای مجازی یکی دیگر از امکانات بسیار خوبی است که می توان از طریق آن اهداف قیام امام حسین و ارزش های این قیام را بیان کرد و آن را بسط و گسترش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha