• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400051913662
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

۱۴ هزار معلم واکسن ضد کرونا دریافت کردند

۱۴ هزار معلم واکسن ضد کرونا دریافت کردند

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با آغاز طرح واکسیناسیون معلمان در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۴ هزار معلم واکسن ضد کرونا دریافت کردند.

احمد ناصری روز دوشنبه ۱۹ مرداد ماه در جریان بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون معلمان در اردبیل که با همراهی معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد، اظهار کرد: از هفتم مردادماه عملیات واکسیناسیون معلمان شروع شده و در قالب این طرح قرار است همه فرهنگیان اعم از معلمان، کادر آموزشی و مدرسه تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی تصریح کرد:‌ در این طرح معلمان مدارس دولتی، غیردولتی، کادر آموزشی و اداری و همچنین فعالان آموزشگاه‌های آزاد، دانشجو معلمان و مربیان پیش دبستانی واکسینه شده تا شروع سال تحصیلی بدون دغدغه‌ای را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون ۶۵ درصد معلمان با مراجعه به مراکز تجمیعی در اردبیل و سایر شهرها در برابر کرونا واکسینه شدند و این کار با دقت در حال انجام است.

ناصری افزود: در مجموع ۲۳ هزار معلم و کادر اداری تحت پوشش واکسیناسیون کرونایی قرار می‌گیرند و با اتمام مرحله اول، دز دوم نیز به معلمان تزریق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم تزریق واکسن کرونا از پنجم شهریورماه آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر شهریورماه به صورت کامل معلمان، مدیران و سایر عوامل مدرسه واکسینه شوند.

ناصری در مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی هیچ مؤسسه‌ای تاکنون واکسن زیر ۱۸ سال تولید نکرده و در صورتی که واکسن برای گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تولید و روانه بازار شود، ما نیز با تصمیم ستاد کرونا در این زمینه اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آمادگی کامل مدارس استان برای شروع سال تحصیلی حضوری خبر داد و بیان کرد: ما منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم تا شرایط را به دقت سنجیده و شروع سال تحصیلی را به شکل حضوری انجام دهیم که در این زمینه آمادگی صد درصد در استان وجود دارد.

در این بازدید معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به روزهای سیاه و تلخ کرونایی در اردبیل با بستری شدن روزانه ۱۳۹ نفر و فوت ۹ تا ۱۰ نفر در استان اشاره کرد و ادامه داد: حجم مراجعات در مراکز بیمارستانی در یک هفته اخیر ۱۰ برابر شده است.

بابک نخستین با بیان اینکه بر اثر کرونا در استان تاکنون یک‌هزار و ۹۳۶ نفر جان باخته‌اند، اظهار کرد: تاخت و تاز بی‌رحمانه کرونا همچنان ادامه دارد و بیش از ۸۹ نفر نیز در بیمارستان‌های استان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی گفت:‌ در کنار گسترش عملیات واکسیناسیون همچنان باید تک تک افراد جامعه در پیشگیری از این ویروس خطرناک ماسک زده و از حضور در تجمعات جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha