• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041913686
  • منبع : نمایندگی همدان

حضور ۱۹ استان در جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب"

حضور ۱۹ استان در جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب"

ایسنا/همدان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۱۹ استان در جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" حضور داشتندکه از این میان ۱۱ استان برگزیده شدند.

به‌گزارش ایسنا، عاطفه زارعی شنبه ۱۹ تیرماه در اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب"، بیان کرد: خدا را شاکریم امروز در سالروز ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت روز قلم، همدان به عنوان قطب ادبیات کودک و نوجوان این افتخار را پیدا کرد که اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب را برگزار کند.

وی ادامه داد: این جشنوار مولود خلاقیت، پویایی، دغدغه‌مندی و رسالت کسانی است که خود را مدیون ایران زمین و پایتخت تاریخ و تمدن ایران می‌دانند؛ تاریخی که فرهنگ، چهره بارز آن است و ادبیات کودک و نوجوان نقطه قوت آن است.

زارعی تصریح کرد: این جشنواره در هفته کتاب سال گذشته در کتابخانه‌های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه آغار شد که با استقبال چشمگیری از سراسر ایران مواجه شد و از این میان ۲۴ نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره در رده‌های سنی مختلف توسط داوران انتخاب شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۱۹ استان در جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب حضور داشتندکه از این میان ۱۱ استان برگزیده شدند، علاوه بر این خوشحالیم که در نخستین دوره این جشنواره در خدمت شخصیت‌های برجسته ادبیات کودک همچون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی و کمال شفیعی که از چهره‌های ملی هستند و از پایتخت تاریخ و تمدن ایران برخاستند و  افراد برجسته‌ای چون بیوک ملکی و محمود پوروهاب که سهم زیادی در اقبال مردم به جشنواره داشتند هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه بیان کرد: این جشنواره در سه بخش شاعران کودک، شاعران نوجوان و شاعران جوان و برزگسال، در بخش داستان کوتاه در سه بخش نویسندگان کودک، نویسندگان نوجوان و نویسندگان بزرگسال انجام شد.

وی همچنین درباره موضوعات آثار ارسالی به جشنواره، گفت: این آثار با محوریت‌های کتاب و کتابخوابی، نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامع وکتابخانه چشمه همیشه جوشان دانش انتخاب شدند و هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تعالی اندیشه است و شکی نیست که در این راه ادبیات بهترین محمل برای پیشبرد مقاصد در به ثمر نشستن این اهداف مقدس است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha