• جمعه / ۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400030705257
  • خبرنگار : 50294

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی:

تقدیر رهبر انقلاب از عملکرد مجلس مشوق نمایندگان است

تقدیر رهبر انقلاب از عملکرد مجلس مشوق نمایندگان است

ایسنا/کردستان رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر کارآمدی، تلاش و همت بلند مجلس در سال نخست مشوقی برای نمایندگان ملت خواهد بود.

دکتر محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس در پایان نخستین سال فعالیت مجلس یازدهم اظهار کرد: حضور در میان مردم و دیدن صحنه‌های واقعی زندگی مردم توسط نمایندگان از جنبه های بارز مجلس از دیدگاه رهبرانقلاب بود.

وی افزود: حضور نیروهای جوان و پُرتوان در مجلس و اشاره به نقش پررنگ آنان در کسب کارنامه پرافتخار خانه ملت، از کلیدواژه های امیدوارکننده سخنان رهبر انقلاب است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبری در لزوم رعایت عقلانیت و آرامش در کار مجلس، گفت: انقلابی‌گری آن روحیه‌ اقدام صحیح، عازم،‌ و جازم در جهت درستی است که با عقلانیت برخاسته‌ از روحیه‌ انقلابی‌گری ترسیم شده است.

فتحی با تاکید به اهمیت توصیه های ایشان به نمایندگان مجلس اظهار داشت: لزوم شناسایی آسیب‌های مجلس و اجتناب از آنها، اهمّیّت کار کارشناسی و لزوم استفاده از آن برای بالا بردن سطح کیفی قوانین و  رعایت اولویّت‌ها و مسائل اساسی کشور راهبرد و مسیر پیش روی ما خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت اصلی کشور برطرف کردن موانع تولید و پشتیبانی از تولید است، گفت: اگر تولید احیاء شود، اقتصاد کشور جان خواهد گرفت.

وی عملکرد شورای نگهبان را در بررسی صلاحیت ها همسو و همراستا با قانون عنوان کرد و افزود: به فرموده رهبر انقلاب عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معنا است که شورای نگهبان با توجه به گزارشها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد، اگر چه ممکن است آن فرد صلاحیت بالایی هم داشته باشد.

فتحی در پایان بیان کرد: اولویت دادن به مسائل اقتصادی و معیشتی با تصویب قوانینی مانند «بسته اقتصاد مردمی»، «قوانین ناظر به افزایش تولید و کاهش قیمت مسکن»، «تعیین تعرفه خرید محصولات کشاورزی»، «الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی»، «کاهش مالیات واحدهای تولیدی»، «اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی»، و اهتمام به اصلاح ساختار بودجه و نوسازی نظام بانکی و مالیاتی، و همچنین قوانین مهم دیگر از جمله مصوبه اقدام راهبردی در موضوع هسته‌ای از مهمترین اقدامات مجلس در سال اول بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha