• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400030402807
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فهرست خاموشی‌های خراسان جنوبی؛

قطعی برق بیشتر از ۱۲۰ دقیقه طول نمی‌کشد

قطعی برق بیشتر از ۱۲۰ دقیقه طول نمی‌کشد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ورود استان به محدوده قرمز مصرف برق، از اعمال خاموشی‌های تعیین شده در شهرستان‌های استان خبر داد.

مهدی دادگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در بخش خانگی و ۲۶ درصدی در بخش صنعتی از مشترکان خواست پیک بار خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند که در همین خصوص، به صنایع و واحدهایی که همکاری کنند پاداش پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزهاست؛ به مشترکانی که رمز ارزهای غیر مجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

دادگر با بیان اینکه مردم می‌توانند برای معرفی رمز ارزهای غیرمجاز با شماره ۱۲۱ و یا مراکز برق شهرستان‌ها تماس بگیرند، ادامه داد: مقدار بار که برای خراسان جنوبی در چند روز اخیر تعیین شده، حدود ۲۰۵ مگاوات بوده، اما مصرف استان در این ایام با گذر از حد مجاز، به حدود ۲۲۶ مگاوات رسیده است که همین عبور از حد تعیین شده، باعث اعمال خاموشی‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: خانوشی‌های برق در کشور از اول خردادماه در حال اعمال است که خراسان جنوبی نیز از این امر مستثنی نیست که این خاموشی‌ها در صورتی که غیرمترقبه و از سوی دیسپاچینگ ملی و مرکز کنترل شبکه برق کشور نباشد، قابل اطلاع رسانی به مشترکان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: با پیامک و تماس تلفنی با مشترکان حساس اطلاع داده می‌شود و سایر هموطنان نیز می‌توانند از طریق نرم افزار برق من، در مورد اطلاعیه‌های خاموشی اطلاعات کسب کنند.

دادگر با بیان اینکه خراسان جنوبی ۳۹۰ هزار مشترک برق دارد، اظهار کرد: از شهروندان نی‌خواهیم با تنطیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه و کولر آبی روی دور کند در منزل و محل کار به مدیریت مصرف برق کمک کنند.

وی تصریح کرد: خواهشمندیم در مدت زمان مدیریت اضطراری بار احتمالی اعلام شده تا حد ممکن از آسانسور و سایر تجهیزات برقی حساس استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: تقاضا داریم در زمان خاموشی‌ها از تماس با مرکز ۱۲۱ و اتفاقا و سایر شماره‌های ادارات برق خودداری کنند.

دادگر یادآور شد: بازه انتخاب شده برای خاموشی ممکن است حداکثر ۳۰ دقیقه باتوجه به دستور مرکز کنترل جابجا شود و بدیهی است از زمان اعمال خاموشی، ۹۰ الی حداکثر ۱۲۰ دقیقه قطع خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha