• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400020604018
  • خبرنگار : 50037

دادستان اسدآباد اعلام کرد

محکومیت ۶ نفر از برگزارکنندگان مراسم ختم در اسدآباد

محکومیت ۶ نفر از برگزارکنندگان مراسم ختم در اسدآباد

ایسنا/همدان دادستان اسدآباد گفت: شش نفر از افرادی که اقدام به برگزاری مراسم دفن و ختم در شهرستان کرده بودند، به جریمه تهیه ۳۰۰۰ ماسک استاندارد براساس نظر دانشکده علوم پزشکی برای بیماران کرونایی و کادردرمان محکوم شدند.

محمد شیرزادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تخطی از مصوبات ستاد کرونا موجبات اعمال جریمه یا اعلام جرم خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون در این رابطه برای ۹ نفر کیفرخواست صادر و برای تعیین مجازات به دادگاه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه با برگزار کنندگان مراسم های تجمعی ختم و عروسی برخورد می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون در شرایط محدودیت ها هیچ گونه مراسم تجمعی ختم و عروسی مبنی بر مراسم های زیرزمینی در شهرستان اسدآباد نداشته ایم و معمولاً به صورت علنی بوده که نسبت به این موارد اعلام جرم شده است.

شیرزادی افزود: در حال حاضر ۱۵ فقره پرونده در دست رسیدگی قرار دارد که از جمله این پرونده ها می توان به پرونده علیه داماد، پدر داماد و پدر عروس اشاره کرد که قبل از ماه رمضان اقدام به برگزاری عروسی کرده بودند.

وی با بیان اینکه پرونده این افراد به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد، تصریح کرد: به زودی در رابطه با تعداد دیگری از پرونده ها نیز حکم لازم صادر می شود که با صادر شدن حکم این پرونده ها به طور قطع این موارد از طریق رسانه ها اطلاع خواهیم داد.

دادستان اسدآباد همچنین با تأکید بر اینکه با افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده و قرنطینه خانگی را نقض می کنند و بدون ضرورت در جامعه حضور می یابند، برخورد می شود، گفت: در حال حاضر علیه دو نفر که دانشکده علوم پزشکی اعلام کرده بود، در همین راستا پرونده تشکیل شده که باید پس از اتمام دوره درمان و بیماری خود به دادسرا مراجعه کنند.

شیرزادی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا خواستاریم از هر گونه تجمعات جلوگیری و پرهیز  شود، یادآور شد: در این راستا دستگاه قضای شهرستان در رابطه با حفظ سلامت مردم تجمعات را برنمی تابد و با کسی مماشات نداشته و برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه با شرایط موجود این بیماری برای توجه به حقوق شهروندی و سلامت مردم چاره ای جزء برخورد با متخلفان نیست، گفت: این بیماری در گوشه گوشه زندگی مردم رخنه کرده و برای مهار افسارگسیخته آن باید نسبت به پیشگیری و توجه به موارد پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی در راستای سلامت مردم و جامعه توسط تک تک جامعه اهمیت بسیار ویژه ای داده شود و مردم همچنان نسبت به تداوم رعایت پروتکل بهداشتی و محدودیت های کرونایی و پرهیز از تجمعات مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha