• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400020603957
  • خبرنگار : 50037

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

در فصل بهار و شرایط کرونا هیچ نوع سرماخوردگی فصلی نداریم

در فصل بهار و شرایط کرونا هیچ نوع سرماخوردگی فصلی نداریم

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و وضعیت و شرایط کرونا هیچ نوع سرماخوردگی فصلی نداریم و در حال حاضر وقت سرماخوردگی فصلی نیست.

دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم باید هر گونه علائم سرماخودگی را کرونا دانسته و سریعاً برای انجام تست کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مشخص شده مراجعه کنند و در صورت مثبت بودن تست دارو های آنتی ویروس لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه افراد بیمار برای درمان دیر مراجعه می کنند و مراجعه دیر بیماران درمان آنها را سخت تر می کند، خاطرنشان کرد: بیماران برخی موارد به قدری برای درمان دیر مراجعه کرده اند که موفق به نمونه گیری تست بیمار به علت فوت نشده ایم و با رسیدن به بیمارستان بلافاصله فوت کرده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بیماران بستری شهرستان بالاست، اما به نسبت چند روز گذشته شدت میزان بستری ها کمتر شده است.

وی با بیان اینکه اسدآباد طی ۱۵ ماه اخیر در سه روز گذشته بیشترین تعداد فوتی های روزانه را به نسبت قبل داشته و طی سه روز اخیر تعداد فوتی های کرونایی روزانه بالا بوده است، افزود: در هر پیک بیماری کرونا ابتدای امر بیماران سرپایی و مرحله بعد بیماران بستری افزایش می یابد و به تبع آن در مرحله بعد باید شاهد افزایش فوتی ها نیز بود.

صالحی در ادامه از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان اسدآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: از فردا -سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه- افراد بالای ۸۰ سال با در دست داشتن کارت ملی خود با مراجعه به سالن ورزشی شهدای آموزش و پرورش به عنوان مرکز واکسیناسیون کرونا شهرستان می توانند نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بعد از پایان واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال واکسیناسیون گروه های بعدی به صورت پنج سال به پنج سال پایین در هر مرحله انجام خواهد گرفت، یادآور شد: در حال حاضر واکسیناسیون کادردرمان، کادر بهداشت، پزشکان خصوصی، جانبازان بالای ۵۰ درصد، پاکبانان، پرسنل داروخانه ها، نظام پزشکی، داروسازان،رانندگان طرف قرارداد با دانشکده علوم پزشکی شهرستان، منشی مطب ها و پرسنل پشتیبانی ستاد دانشکده انجام و کامل شده و به طور قطع آغاز واکسیناسیون گروه های هدف بالای ۸۰ سال نیز تأثیرات خوبی را به همراه خواهد داشت.

صالحی با تأکید بر تداوم مشارکت های مردم در رعایت موارد پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی و نیز پرهیز از تجمعات و دورهمی ها و تردد غیرضروری در بیرون از منزل تصریح کرد: در رابطه با واکسیناسیون عموم مردم شهرستان عجله داریم و به جد پیگیر واکسیناسیون هر چه سریع تر گروه های هدف هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha