• یکشنبه / ۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400010802805
  • منبع : نمایندگی همدان

ولادت ۴۰ نوزاد در طرح سلامت نوروزی اسدآباد

ولادت  ۴۰ نوزاد در طرح سلامت نوروزی اسدآباد

ایسنا/همدان معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد از ولادت ۴۰ نوزاد در طرح سلامت نوروزی این شهرستان خبر داد.

عاطفه سمائی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در ایام طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۵  اسفند ۱۳۹۹تا  ۷ فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۴۰ نوزاد در بیمارستان قائم (عج) این شهرستان متولد شده که از این تعداد ۲۵ مورد به صورت طبیعی و ۱۵ مورد به صورت سزارین بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح سلامت نوروزی تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، افزود: طی مدت فوق ۱۴ هزار ۶۳۷ نفر به بیمارستان قائم (عج ) مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۴۱۹ نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه داشته‌اند.

سمائی مجموع ویزیت متخصص و عمومی بیمارستان طی این مدت را  ۵۴۳۳ نفر برشمرد و تصریح کرد: طی همین مدت در طرح سلامت نوروزی  ۳۲۴ نفر در بیمارستان ، ۲۲ نفر  در بخش‌های ویژه  و۸۴ نفر  در بخش‌های عادی بستری شده‌اند.

وی ۲۰ مورد  عمل جراحی اورژانسی،۳۲ مورد اعمال جراحی غیر اورژانسی،دو  مورد احیای قلبی ریوی موفق ،۱۴ مورد  اعزام بین بیمارستانی ،۲۳ مورد  مصدومان تصادفی و۸۴ مورد بیماران غیر تصادفی  منتقل شده توسط اورژانس را از دیگر خدمات انجام شده معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در ایام طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹تا هفتم  فروردین ۱۴۰۰ برشمرد و یاد آور شد: خوشبختانه طی این مدت موردی از تصادفات فوتی نداشته‌ایم و تنها یک مورد درمان در محل تصادف انجام گرفته است.

سمائی خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم و جلوگیری از هرگونه اختلال در سیستم خدمت‌رسانی حوزه سلامت، تلاش شد با همت و تلاش پرسنل و مدافعین سلامت معاونت درمان در حوزه‌های مختلف مانند  سنوات گذشته خدمات در سطح مطلوب به  مردم عزیزمان ارائه و اقدامات ضروری در طرح سلامت نوروزی انجام گیرد.

وی از راه‌اندازی مرکز دندانپزشکی شبانه‌روزی در ایام نوروز با هماهنگی معاونت بهداشت در محل مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۲ شهرستان خبر داد و گفت: درمانگاه و کلینیک ویژه شهرستان  تا ۲۷ اسفند  ۱۳۹۹ فعال بوده و فعالیت مجدد خود را  از مورخ ۷ فروردین ۱۴۰۰ دوباره آغاز کرد.

سمائی همچنین با اشاره به انجام بازدیدهای متعدد در طرح سلامت نوروزی طی مدت فوق  از آرایشگاه‌های زنانه سطح شهر و بررسی فعالیت‌هایی که دخالت در امر درمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این بازدیدها دو مرکز متخلف به واحد حقوقی دانشکده برای پیگیری قضایی ارجاع شدند.

وی اضافه کرد: در طرح سلامت نوروزی بازدید از مطب‌ها و عطاری‌های سطح شهر در معیت قاضی تعزیرات و بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا طی این مدت انجام گرفته و ادامه دارد.

پلمپ مرکز دندانسازی فاقد مجوز در اسدآباد از دیگر مواردی بود که سمائی به آن اشاره کرد و افزود: هماهنگی برای حضور و پوشش مناسب متخصصین در ایام طرح سلامت نوروزی، هماهنگی  حضور متخصص جراحی در روزهای فاقد آنکال جراحی، جذب دستیار سال آخر رادیولوژی جهت پوشش ایام تعطیلات،  بازدید روزانه آنکال ستاد معاونت درمان در قالب تیم بازرسی دانشکده از مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهرستان، انجام بازدید منظم از مطب‌ها و مراکز خصوصی در ایام نوروز وتشکیل کمیته بحران برای طرح سلامت نوروزی در سطح بیمارستان را  از دیگر اقدامات انجام شده معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در ایام طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹تا هفتم  فروردین ۱۴۰۰ می توان برشمرد که این اقدامات و خدمات همچنان ادامه دارد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha