• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 00062110413
  • منبع : نمایندگی کردستان

تحصیل ۲۳ هزار دانشجو در مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی

تحصیل ۲۳ هزار دانشجو در مراکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی

ایسنا/کردستان رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی از تحصیل ۲۳ هزار و ۱۸ دانشجو در ۳۷ مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو، ۴۳۴ نفر در سنندج مشغول به ادامه تحصیل هستند.

محمدعلی گودرزی، رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی امروز، ۲۲ آذرماه در دیدار با هیئت رئیسه جهاددانشگاهی کردستان گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی بوده است و همین امر موجب شده که جهاددانشگاهی از جایگاه والایی نسبت به سایرارگان‌ها قرارگیرد.

وی با تقدیر از رئیس جهاددانشگاهی کردستان افزود: جوانمردی، حسن خلق و دلسوز بودن از ویژگی‌های اخلاقی رئیس جهاددانشگاهی کردستان بوده که همین امر موجب موفقیت هرچه بیشتر این نهاد در استان شده است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی بیان کرد: این دانشگاه در کردستان در سه سال گذشته جزو واحدهای در حال انحلال بود اما امروز با تلاش همکاران استان توانست جایگاه خود را ارتقا دهد و شرایط ارتقای بیشتر را نیز دارد.

وی با اشاره به نشست گسترش دانشگاه علمی ـ کاردی کشور ادامه داد: در این نشست به نتایج خام پایش ۵۲۹ مرکز علمی ـ کاربردی سطح کشور اشاره شده که ۳۰ مرکز  علمی ـ کاربردی برتر براساس این پایش مشخص شده بود که مورد حمایت بیشتر قرار می‌گیرند و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج جزو این مراکز بود.

گودرزی از فعالیت ۳۷ مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی و تحصیل ۲۳ هزار و ۱۸ دانشجو در این مراکز خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو ۴۳۴ نفر در مرکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی سنندج مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعداد دانشجو براثر شیوع ویروس کرونا مشکل تمام دانشگاه‌های کشور بوده است، افزود: مؤسسه آموزشی علمی ـ کاربردی جهاددادانشگاهی در سال ۱۳۹۹ موفق شد با تلاش مسئولان مراکز سراسر کشور از شیب نزولی تعداد دانشجو جلوگیری کند.

گودرزی اظهار کرد: ضریب جذب دانشگاه علمی ـ کاربردی به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد بوده که این نشان می‌دهد که آموزش‌های مهارتی امروز خواهان بیشتری دارد. در حد توان خود برای توسعه و پیشرفت مراکز استان‌های کشور تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و این امر را وظیفه خود می‌دانیم چراکه حمایت کار ستادی ماست.

حمایت ۸ میلیارد تومانی از مراکز علمی ـ کاربردی

خسرو هدایتی، معاون آموزشی موسسه آموزش عالی ـ علمی کاربردی جهاددانشگاهی در ادامه این دیدار حمایت از مراکز علمی ـ کاربردی دغدغه اصلی ما بوده است، گفت: در این راستا رفع مشکلات واحدهای کوچک و نوپای مراکز جهاددانشگاهی در اولویت فعالیت مؤسسه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای هر کاری زیرساختی لازم است، افزود: در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم فضای آموزشی جهاددانشگاهی کردستان راه‌اندازی شده است.

معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی بیان کرد: ما در تلاشیم تا سند آموزشی علمی ـ کاربردی را توسعه دهیم که در این راستا اولویت با مراکز دچار مشکل و در حال توسعه بوده است.

وی در پایان یادآور شد: مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی سال گذشته هشت میلیارد تومان از محل شهریه دانشجویان به مراکز و واحدهای استانی کمک کردیم که این کمک‌ها ادامه پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha