• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99122619952
  • خبرنگار : 71129

تاکید وزیران دفاع و خارجه آمریکا و ژاپن بر حفظ و تعمیق روابط دوجانبه

تاکید وزیران دفاع و خارجه آمریکا و ژاپن بر حفظ و تعمیق روابط دوجانبه

وزرای دفاع آمریکا و ژاپن بر تعهد به تقویت ائتلاف دو جانبه در جریان گفتگوها در توکیو تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وزیران دفاع و امور خارجه آمریکا بار دیگر بر تعهد خود بر همکاری با ژاپن که به عقیده آنها امری ضروری برای منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک است، تاکید کرده و همچنین گفتند که ارتباط بین آمریکا و ژاپن بر مبنای ارزش‌های مشترک است.

در نشست دو بعلاوه دو وزرای خارجی و دفاع دو کشور، بلینکن همچنین تمایل برای دوستی فوق العاده بین ژاپن و آمریکا را بیان کرده و همچنین تاکید کرد که وی و آستین نخستین اعضای دولت بایدن هستند که سفر برون مرزی دارند.

بلینکن ادامه داد: ما در این سفر برون مرزی به ژاپن آمده‌ایم چون برای بیش از ۶۰ سال، ائتلاف بین دو کشور سنگ بنای امنیت، شکوه و صلح منطقه و دو کشور و همچنین جهان بوده است. ما در اینجا بار دیگر به تعهد خود در قبال این ائتلاف اشاره کردیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بار دیگر تاکید کرد که ائتلاف دو جانبه بین دو کشور برای آزادی منطقه هند-پاسیفیک حیاتی است. این ائتلاف بیش از یک توافق امنیتی است و مبنای دوستی، اعتماد و احترام است که بر اساس ارزش‌های مشترک دموکراتیک ایجاد شده است.

وی افزود:‌ ما به این دوستی افتخار می‌کنیم.

ژنرال آستین نیز تاکید کرد که آمریکا به دنبال ایجاد یک رابطه دائمی و قاطع بین دو کشور است و ادامه داد: ائتلاف بین آمریکا و ژاپن قوی است و من به دنبال پیوستن به راهی به سوی موفقیت دامنه دار در آینده و حفظ منطقه آزاد هند-پاسیفیک هستم. ما وقتی با هم هستیم و در قالب یک تیم بزرگتر کار می‌کنیم، قوی هستیم.

در همین حال، توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن نیز بر ضرورت صلح بادوام، ثبات و شکوه و اهداف استراتژیک ژاپن و آمریکا در نتیجه تغییر در توازن قدرت تاکید کرد و گفت:‌ وضعیت وارد یک بعد کاملا متفاوت شده است و پاندمی کرونا نیز این وضعیت را بدتر می‌کند.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن نیز به این مساله اشاره کرد که همکاری دو جانبه که در ۱۰ سال گذشته به صورت مستمر تغییر کرده و متحول شده، باید حالا بیش از گذشته قوی‌تر شود. در شرایط سخت، آمریکا در کنار ما بوده و از ما حمایت کرده است. این مساله در ذهن شهروندان ما می‌ماند.

وزیر دفاع ژاپن همچنین از مقام‌های آمریکایی دعوت کرد تا درباره رویکردهای خاص با هدف تقویت بازدارندگی و ظرفیت‌های دفاعی ائتلاف گفتگو کنند.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن بر این فرضیه تاکید کرد که نخستین سفر برون مرزی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به ژاپن پیامی قدرتمند است که بازتاب ائتلاف بین دو کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha