• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403040704359
  • خبرنگار : 71263

واردات نفت به آمریکا رکورد ۲ ساله زد

واردات نفت به آمریکا رکورد ۲ ساله زد

واردات نفت به آمریکا در ماه میلادی گذشته با خرید سنگین پالایشگاه‌ها از کانادا و آمریکای لاتین، به بالاترین میزان در ۲ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، آمار سرویس رصد کشتی کپلر نشان داد واردات نفت خام به آمریکا در ماه مه، به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ژوئیه سال ۲۰۲۲ بود. واردات از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون، قوی مانده و تا به این تاریخ، حدود ۲.۹ میلیون بشکه در روز بوده است.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضا برای سوخت، ضعیف مانده و محصولات عرضه شده برای بنزین، ۹.۱ میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن بوده است که اندکی زیر میانگین فصلی ۱۰ ساله است. محصول عرضه شده نفت کوره هم حدود ۳.۷ میلیون بشکه در روز بوده که حدود سه درصد پایین میانگین فصلی است.

واردات نفت خام از کانادا در ماه مه، به ۳۱۹ هزار بشکه در روز افزایش یافت که بیشترین میزان در دو سال و نیم اخیر بود زیرا خط لوله توسعه یافته ترانس مونتین، حریان نفت به منطقه وست کاست آمریکا را افزایش داد. واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ درصد بالاتر بود.

واردات از مکزیک، گویان و کلمبیا هم صعود کرد. واردات از گویان به رکورد ۹۹ هزار بشکه در روز رسید و واردات از کلمبیا نزدیک به بالاترین رکورد ۲ سال اخیر بود. واردات از مکزیک هم با افزایش صادرات از سوی شرکت پمکس، بهبود یافت.

روهیت راتود، تحلیلگر بازار در شرکت ورتکسا می‌گوید پالایشگاه‌های آمریکا، نفت اضافی را برای جبران از دست دادن نفت مکزیک، خریداری کردند.

پمکس در آوریل، صادراتش را محدود کرد و پالایشگاه‌های آمریکایی ناگزیر شدند نفت سنگین را از کلمبیا و کانادا وارد کنند اما تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار پالایشگاه‌های داخلی پمکس، باعث شد کاهش برنامه‌ریزی شده صادرات در ماه مه لغو شود. واردات از مکزیک در ماه میلادی جاری، ۶۲۴ هزار بشکه در روز بود که بالاترین میزان در سال جاری بود.

بر اساس گزارش رویترز، کپلر اعلام کرد شرکت‌های شورون، ماراتون پترولیوم، والرو انرژی و فیلیپس ۶۶، شرکت‌های پالایشی واردکننده بزرگ نفت در ماه مه بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha