• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040704360
  • خبرنگار : 71038

تاکید دیپلمات‌های ایران و جمهوری آذربایجان بر لزوم اجرای توافقات مشترک

تاکید دیپلمات‌های ایران و جمهوری آذربایجان بر لزوم اجرای توافقات مشترک

سرپرست وزارت خارجه ایران در دیدار معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان توافقات صورت گرفته در آخرین ملاقات سران ۲ کشور را بسیار مهم توصیف و بر اجرایی‌شدن هرچه سریع‌تر آن‌ها تاکید کرد. 

به گزارش ایسنا، «سامیر شریف‌اف» معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران وجود اشتراکات فراوان میان ۲ کشور را سرمایه‌ای ارزشمند برای توسعه همه‌جانبه روابط خواند و عنوان کرد توسعه روابط با جمهوری آذربایجان اولویت مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

باقری توافقات صورت گرفته در آخرین ملاقات آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید با همتای آذربایجانی خود را بسیار مهم توصیف و بر اجرایی‌شدن هرچه سریع‌تر آن‌ها تاکید کرد. 

باقری طرح‌های مشترک اقتصادی را دارای اهمیتی راهبردی برای ۲ کشور و منطقه خواند.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران بهره‌گیری از سازوکارهایی همچون کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کنسولی و همچنین بخش خصوصی را حائز اهمیت دانست. 

تاکید دیپلمات‌های ایران و جمهوری آذربایجان بر لزوم اجرای توافقات مشترک
ددیار شریف‌اف با باقری

طبق گزارش وزارت خارجه ایران، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تسلیت مجدد حادثه غم‌انگیز و ناباورانه شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران، آخرین ملاقات روسای جمهور ۲ کشور و افتتاح سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی را نمادی از حسن‌نیت موجود میان ۲ کشور و عاملی برای همگرایی میان ۲ ملت دانست و بر لزوم اجرایی‌شدن و تکمیل سایر پروژه‌های مشترک، از قبیل پروژه‌های مواصلاتی میان ۲ کشور تاکید کرد. 

شریف‌اف، توافقات صورت‌ گرفته میان روسای جمهور ۲ کشور را مبنایی برای اقدامات آتی ۲ طرف خواند و با اشاره به لزوم غلبه بر کلیه موانع احتمالی در روابط دوجانبه، تاکید کرد، روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به الگویی برای روابط بین همسایگان باشد.

تاکید دیپلمات‌های ایران و جمهوری آذربایجان بر لزوم اجرای توافقات مشترک
علی باقری

پیش از این نیز باقری در شبکه اجتماعی ایکس، این دیدار را «مفید و سازنده» توصیف کرد و نوشت: ملاقات با رئیس‌جمهور آذربایجان و افتتاح ۲ پروژه مشترک با این کشور آخرین اقدام سیاست خارجی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان بود. با عنایت به وجود اشتراک‌های متعدد میان ۲ ملت، گسترش و تعمیق روابط میان ۲ کشور دوست و همسایه از الزامات متقابل پیشبرد و تحکیم سیاست‌ همسایگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha