• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040704350
  • خبرنگار : 71038

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلماسی انقلابی و عزتمندانه بود

شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلماسی انقلابی و عزتمندانه بود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شهید امیرعبداللهیان را «نماد دیپلماسی انقلابی و عزتمندانه» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» روز پنجشنبه و در مراسم چهلمین روز شهادت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت «ایشان در عین حال که به دنبال حل بن‌بست‌ها در روابط بین‌الملل و گسترش روابطمان با کشورهای مختلف بودند، در عین حال نماد استواری به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نماد عزتمندی و دین باوری بودند».

حجت الاسلام رستمی همچنین تاکید کرد که «شهید امیرعبداللهیان دیپلماسی عزتمندانه را دنبال می‌کردند».

او با بیان این‌که «شهید امیرعبداللهیان به هم‌افزایی عرصه‌های دیپلماسی و میدان اعتقاد داشتند و در این چهارچوب حرکت می‌کردند» افزود: عده‌ای در مقطعی در این کشور می‌گفتند چون روی موشک‌های کشور شعار « مرگ بر اسرائیل» نوشته شد، این موضوع باعث شد که مذاکرات خراب شود اما در طول سه سال گذشته مشاهده کردیم که دولتمردان و مردان دیپلماسی ما در عین حال که مذاکره می‌کردند، از مقاومت نیز دفاع می‌کردند.

شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلماسی انقلابی و عزتمندانه بود
سخنرانی حجت‌الاسلام رستمی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه گفت: شهید امیرعبداللهیان در جریان مذاکرات خود در دفاع از جریان مقاومت و مردم فلسطین در پی جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر این موضوع تاکید می‌کردند که دست های مقاومت روی ماشه است. در این کشور عملیات وعده صادق انجام و در عین حال مذاکرات نیز دنبال شد.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ان‌شاالله توسط مردم فردی انتخاب می‌شود که راه روشن شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha