• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99120301241
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول اعلام کرد

شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش‌یافته در آبیک

شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش‌یافته در آبیک

ایسنا/قزوین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: از ابتدای شناسایی ویروس جهش‌یافته موسوم به ویروس انگلیسی، ۵۹۰ مورد خوشه‌یابی انگلیسی در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است، به این معنا که از ۵۹۰ نفر به فراخور و با دلایلی، خوشه‌یابی و نمونه‌گیری انجام شده و ماحصل آن شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش‌یافته در شهرستان یعنی کمتر از ۵ درصد بوده‌ است.

محسن چیت‌سازان، در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شنبه دوم اسفند در آبیک برگزار شد، گفت: ما از روز ۲۱ بهمن ماه که احتمال ورود ویروس جهش یافته به شهرستان بود، در حوزه درمان، بیماری‌یابی، قرنطینه و مراقبت را انجام دادیم و در حوزه بهداشت نیز مراقبت از طریق پروتکل‌ها را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: از ابتدای شناسایی این ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی، ۵۹۰ مورد خوشه‌یابی انگلیسی در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است، به این معنا که از ۵۹۰ نفر به فراخور و با دلایلی، خوشه‌یابی و نمونه‌گیری انجام شده و ماحصل آن شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش یافته در شهرستان یعنی کمتر از ۵ درصد بوده‌ است.

این مسئول ادامه داد: این آمار در کنار انجام نمونه‌گیری‌های عادی در شهرستان آبیک بوده است که اگر در مجموع محاسبه کنیم، از روز ۱۵ بهمن ماه ۱۵۰۰ نمونه‌گیری در این شهرستان انجام شده که نزدیک به ۱۶۰ مورد مثبت بوده‌اند.

وی گفت: ما به ازای هر مورد مثبت، موظفیم ۱۰ مورد بیماری‌یابی انجام دهیم، در بهترین حالت در کشور ظرف چند ماه گذشته این عدد به میانگین پنج رسیده است، اما به همت زحمات همکاران ما در سیستم درمان آبیک اکنون این عدد در این شهرستان از ۱۰ نیز گذشته است، یعنی ما به ازای هر مورد مثبت در آبیک، بیش از ۱۰ نفر نمونه‌گیری انجام می‌دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیان کرد: ما نخستین تجربه قرنطینه کامل در کشور را در روستای حسین‌آباد داشتیم که کار بسیار بزرگی است و فکر نمی‌کنم در جای دیگری از کشور اتفاق افتاده باشد، یک دستگاه آمبولانس برای خدمات پرستاری در این روستا مستقر شده و بی‌وقفه به مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: از جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری شهر آبیک نزدیک به ۱۵۰۰ نمونه‌گیری انجام شده، در شهرستان آبیک نیز ۶۰۰۰ مورد آماری مثبت داریم که ممکن است شناسایی نشده باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است که مردم بدانند نفرات مثبت در هر کجا از شهرستان ممکن است حضور داشته باشند.

چیت‌سازان خاطرنشان کرد: همه افراد، دستگاه‌ها و مسئولین باید باید به‌طور کامل مراقبت داشته باشند تا آمار مبتلایان کاهش یابد، زیرا ما به اندازه کافی مورد مثبت داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در پایان گفت: از ادارات دولتی و اماکن پرتراکم نیز باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد تا زحمات همکاران ما در سیستم بهداشت و درمان به هدر نرود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha