• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99112821043
  • خبرنگار : 71451

سردار کارگر: باید شبکه ملی امن، پاکیزه، مصون و ارزان داشته باشیم

سردار کارگر: باید شبکه ملی امن، پاکیزه، مصون و ارزان داشته باشیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:دفاع مقدس را باید با هنر و تکنیک در فضای مجازی به تصویر کشید.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی با اشاره به اهمیت فضای مجازی  توضیح داد: فضای مجازی امروز جزئی از واقعیت‌های جامعه است و ما باید از این فضا به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم. امروز اگر از این فرصت استفاده بهینه نکنیم، قطعا این فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما به‌هیچ‌وجه به‌دنبال ایجاد محدودیت در فضای مجازی نیستیم، تصریح کرد: فضای مجازی امروز از ضروریات زندگی انسان‌هاست و ما بر مصون‌سازی این فضا تاکید داریم؛ چرا که همواره عده‌ای سودجو هستند که اهدافی شوم را در این فضا دنبال می‌کنند.

وی فضای مجازی را یکی از بهترین بسترهای ارتباط‌گیری با نسل جوان عنوان کرد و افزود: ما باید به لحاظ فنی و محتوایی خود را جهت حضور موثر در این فضا تجهیز کنیم و خوراک و تغذیه مناسب فرهنگی را به نسل جوان ارائه دهیم.

سردار کارگر پاکیزه‌سازی این فضا را از دیگر ملزومات بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی دانست و گفت: باید شبکه ملی امن، پاکیزه، مصون و ارزان داشته باشیم تا افراد بتوانند با کمترین هزینه از این فضا بهره معنوی ببرند.

وی ادامه داد: فضای مجازی دیگر محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست و امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، همگان بیشتر متوجه اهمیت این فضا شده و همانطوری که می‌بینیم بسیاری از فعالیت‌ها اعم از کارهای بانکی، ثبت‌نام دانشگاه‌ها و مدارس، برگزاری کلاس‌های آنلاین و حتی ویزیت مجازی بیمار توسط پزشک در این فضا صورت می‌گیرد.

سردار کارگر  خاطرنشان کرد: استفاده از  فضای مجازی   از اهمیت بالایی برخوردار است و هم‌چون استفاده از اکسیژن برای بدن موضوع حیاتی امروز جوامع انسانی خواهد بود. همانطوری که در بسیاری از امور امروز نیاز به استاندارسازی و اعتباربخشی داریم در این فضا که با روح و روان جوانان و خانواده‌های ما ارتباط مستقیم دارد نیز نیازمند مصونیت‌سازی و استانداردسازی محتوایی هستیم که امیدواریم با تلاش مسئولان این امر مهم انجام شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس، گفت: فعالیت‌های محتوایی در این حوزه باید مختصر و مفید و حاوی پیام موثر باشد؛ چرا که دفاع مقدس جاذبه‌های فراوانی دارد و نماد همه ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است. دفاع مقدس را باید با هنر و تکنیک در فضای مجازی به تصویر کشید.

سردار کارگر با تاکید بر اهمیت فعالیت در فضای مجازی گفت: مهم‌ترین مسئله در فضای مجازی آموزش صحیح و غنای محتوایی است که باید در نظر گرفته شود. تاکنون کارهای مطلوبی در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت انجام گرفته است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در صدور ارزش‌هایمان نهایت پیشرفت را داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه افتتاح تلویزیون اینترنتی را کار بسیار مهمی برشمرد و بر ضرورت غنای محتوایی فعالیت ها در فضای مجازی تاکید کرد.

در بخش دیگر این مراسم،  سرهنگ حمید حیدری، دبیر دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در آیین اختتامیه این جشنوراه  گفت: اندیشه‌پروری و معرفت‌افزایی برای انتقال ارزش‌های عمیق دفاع مقدس به نسل جوان و شناسایی، ساماندهی گروه‌های تخصصی شبکه سازی و به‌کارگیری استعدادهای فعالان متعهد، ایحاد بانک اطلاعاتی از فعالان حوره مجازی با هدف حریان‌سازی از اهداف دومین جشنواره ملی دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی بود.

وی افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۸ برگزار و ۹۰۴ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در دومین دوره از جشنواره ۱۱۵۳ اثر ارسال شد که رشدی ۲۸ درصدی را به همراه داشت.

دبیر دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی گفت: از میان آثار ارسالی ۱۱۷ اثر در بخش سایت‌های خبری ۲۳۵ اثر بخش پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ۵۷ اثر در بخش نرم افزارهای کاربردی ۴۹۲ اثر در بخش سرگرمی‌ها و ۱۹۳ اثر در بخش آزاد بود که پس از بررسی‌های اولیه داوری و برگزیدگان مشخص شد.

جیدری خاطرنشان کرد:: استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، همدان، چهار محال بختیاری، ایلام، لرستان، بوشهر، زنجان و کرمانشاه میزبان جشنواره بودند. امروز علاوه بر تقدیر از برگزیدگان از پوستر سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی به میزبانی اداره کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha