• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99112116197
  • منبع : نمایندگی همدان

 همزمان با دیگر استان‌های کشور صورت گرفت؛

آغاز واکسیناسیون کادردرمان دانشگاه علوم پزشکی همدان

آغاز واکسیناسیون کادردرمان دانشگاه علوم پزشکی همدان

ایسنا/همدان در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان، تزریق واکسن کووید ۱۹ با اولویت کادردرمان در مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا آغاز شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در حاشیه این مراسم، با اشاره به تزریق واکسن به گروه‌های هدف طی دو مرحله اظهار کرد: کارکنان بهداشتی و درمانی شاغل در بخش‌های ویژه در اولویت این واکسیناسیون هستند.

دکتر کرمی تصریح کرد: واکسیناسیون همزمان با دیگر استان‌های کشور از بیمارستان‌های اصلی و ریفرال بیماری کووید ۱۹ آغاز شد و با وارد شدن مرحله های بعدی که در دستور کار است، واکسینه کردن دیگر گروه‌های هدف به مرور انجام می شود.

وی با اشاره به اولویت واکسیناسیون کادر درمان شاغل در بخش‌های آی سیو و ویفرال گفت: پس از این همکاران، کارکنان دیگر بخش‌ها و پرسنل بهداشتی در اولویت تزریق واکسن هستند و پس از آن برای گروه‌های جامعه این واکسن‌ها تزریق خواهد شد.

کرمی ادامه داد: در بحث تزریق این واکسن باز باید به این نکته توجه کنیم که زدن واکسن همچنان همراه با رعایت نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه مثل زدن ماسک و دوری از اجتماعات مؤثر خواهد بود و به هیچ عنوان این جایگزین رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست چراکه تأثیرگذاری تزریق واکسن در افراد و در سطح جامعه، مدتی به طول خواهد انجامید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، وی افزود: خوشبختانه اثربخشی این واکسن که در حال تزریق هستیم بیش از ۹۱ درصد با حداقل عوارض است، با این حال برای سلامت پرسنل ثبت عوارض خفیف احتمالی آن و اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.

همزمان با این مراسم، واکسیناسیون در استان ها با اولویت نیروهای شاغل در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی ریفرال کرونا با واکسن «اسپوتنیک وی» صورت گرفت. با ورود محموله های بعدی واکسن به کشور، براساس اولویت بندی، سایر کارکنان بخش درمان و بهداشت و گروه های آسیب پذیر واکسینه می شوند.

نخستین واکسن های کووید ۱۹ امروز به پارسا نمکی، فرزند دکتر نمکی وزیر بهداشت، دکتر فتاح قاضی متخصص بیهوشی، سارا گودرزی پرستار آی سی یو و سید جمیل حسینی، پرستار بخش ای سی یو اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) تهران تزریق شد.

‌به گفته دکتر جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، واکسیناسیون با روزانه ۱۰۰۰ نفر آغاز خواهد شد و سپس با توجه به ارزیابی مجدد سیستم، روزانه ۵۰۰۰، ۱۰ هزار و به صورت تصاعدی افزایش می یابد. البته واکسن در مرحله اول به کسانی تزریق می‌شود که تست مثبت PCR نداشته باشند اما به طور کلی در پروسه واکسیناسیون منعی برای تزریق به افرادی که قبلا مبتلا شده‌اند، وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha