• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99112015279
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

کاهش ۶۰ درصدی درآمدهای کانون پرورش فکری در پی شیوع کرونا

کاهش ۶۰ درصدی درآمدهای کانون پرورش فکری در پی شیوع کرونا

ایسنا/خراسان رضوی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کاهش ۶۰ درصدی درآمدهای مالی کانون به دلیل شیوع ویرویس کرونا خبر داد.

مهدی مشفق در آیین افتتاح مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی که امروز، ۲۰ بهمن، در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کار برای کوکان و نوجوانان بسیار پربرکت است. این کار توجه خاصی را می‌طلبد و با وجود سختی‌ها، شیرینی‌های ویژه خود را دارد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: امسال، به لحاظ تأمین منابع مالی و امکانات سال سختی بود. با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی که جزء اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، بیشترین ضربه را خوردند، اما با تلاش‌های صورت گرفته و مساعدت مربیان و مدیران در زمان بسیار کوتاهی فعالیت‌های مجازی آغاز و جایگزین کلاس‌ها و برنامه‌های حضوری شد. در این میان خراسان رضوی هم از جمله استان‌هایی بود که توانست در فضای مجازی برنامه‌ها و کلاس‌های خود را برگزار کند.

مشفق ادامه داد: با این حال از نظر تأمین منابع مالی مشکلات بسیاری داشتیم و در مضیقه مالی بودیم. با توجه به این‌که بخش قابل توجهی از بودجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق کلاس‌ها و برنامه‌ها تأمین می‌شود با تعطیلی آن‌ها تقریباً ۶۰ درصد از درآمد خود را از دست دادیم. علی‌رغم مشکلات پیش آمده و این‌که نتوانستیم از حمایت‌های لازم را داشته باشیم، همکاران ما هر جا که لازم بود فعالیت‌ها را انجام دادند. ما نیز تمام تلاش خود را جهت رفع بخشی از این مشکلات به کار بسته‌ایم.

لزوم افزایش مراکز سیار کانون

افسون امینی، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه این مراسم، گفت: چیزی که همکاران ما را پا برجا نگه می‌دارد عشق و علاقه است. سرمایه انسانی اصلی‌ترین سرمایه کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. در حالی که سازمان‌ها و ادارات بسیاری تجهیزات و سرمایه‌های بیشتری از کانون دارند، اما چیزی که شاید نداشته باشند مربیان و معلمان عاشق هستند.

وی با بیان این‌که «سرمایه کانون مربیان آن هستند که هر کدام به تنهایی مرکزی را اداره می‌کنند»، افزود: من خود در مراکز کار کرده‌ام و می‌دانم اداره کردن تنهایی یک مرکز و کتابخانه و کار کردن با بچه‌های مختلف یعنی چه.

مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این‌که «متأسفانه رشد دانش‌آموزی ما مثبت نیست»، تصریح کرد: بسیاری از مواقع مراکز کانون مدتی پس از آغاز به کار با کاهش کودکان و دانش‌آموزان مواجه می‌شوند. بر این اساس لازم است بر افزایش تعداد مراکز سیار توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: با این حال هر مرکز کانون که افتتاح می‌شود به رشد فرهنگی آن منطقه کمک می‌‎کند و خوش‌بختانه مرکز شماره ۱۰ مشهد در محله‌ای است که از کودکان و دانش‌آموزان مناسبی برخوردار است.‌

ایجاد خانه بازی و مرکز تخصصی ادبیات کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۱۰ کانون مشهد

ابراهیم زره ‌ساز، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در ادامه این مراسم با اشاره به افتتاح مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد ، اظهار کرد: امروز و در گام نخست کتابخانه این مرکز جهت استفاده مردم منطقه افتتاح می‌شود و به مرور سایر بخش‌های آن به روی مخاطبان باز خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های کانون، ادامه داد: ان‌شاءالله کارکردهای این مرکز را به مرور زمان به منصه ظهور برسانیم.

زره ‌ساز تصریح کرد: در ادامه مرکز تخصصی ادبیات کودکان و نوجوانان در این مرکز مستقر خواهد شد که با توجه به پیشینه ادبیاتی مشهد جای چنین مرکز تخصصی در مشهد خالی است. همچنین با هماهنگی که با پارک علم و فناوری خراسان انجام شده به زودی شاهد استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بازی و اسباب بازی در این مرکز خواهیم بود و خانه بازی در این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان این مرکز در غرب مشهد و در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر و ۱۹۵۰ متر زیربنای ساختمان در سه طبقه ساخته شده است. جهت احداث این ساختمان این مرکز ۴۹ میلیارد ریال هزینه شده است. پروژه ساخت مرکز شماره ۱۰ مشهد از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و امروز شاهد افتتاح رسمی مرکز کتابخانه‌ای آن هستیم.

ابوالقاسم بابائی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مفتخریم یکی از پروژه‌های خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به جمع مراکز عظیم کانون در سطح کشور اضافه شده است و امیدواریم سایر پروژه‌ها کانون نیز زودتر به مرحله افتتاح برسد.

وی با اشاره به وظیفه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایران در ساخت مراکز کانون، اضافه کرد: امیدواریم نقش خود را در توسعه فرهنگ استان به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha