• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99111914126
  • خبرنگار : 71451

مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی «ترنم فتح» برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی «ترنم فتح» برگزار شد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مارش پیروزی در زمان جنگ، باعث ایجاد هیجان و غرور می‌شد. گروه‌های موزیک با این تأثیرگذاری در نیروهای مسلح مظلوم هستند.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی «ترنم فتح» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می گفت، بیان کرد: در حال حاضر اگر بخواهیم مراسم با شکوهی را برگزار کنیم، این گروه‌های موزیک هستند که باعث منظم شدن یگان‌ها می‌شوند؛ بنابراین وجود این گروه‌ها بسیار تأثیرگذار است. مارش پیروزی در زمان جنگ، باعث ایجاد هیجان و غرور می‌شد. گروه‌های موزیک با این تأثیرگذاری در نیروهای مسلح مظلوم هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید موزیک‌های مشروع و فاخر را دنبال کنیم، ادامه داد: برخی دوستان از گروه‌های موزیک نیروهای مسلح، توفیقاتی را در موسیقی کشور بدست آورده‌اند که قابل توجه و تمجید است. سال گذشته پیشنهاد کردیم که با گروه‌های موزیک نیروهای مسلح کشورهای اسلامی تعامل صورن پذیرد؛ ما حتی می‌توانیم در کنار مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم)، مسابقه گروه‌های موزیک را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از کشورهای منطقه این کار را شروع کنیم؛ برگزاری چنین مسابقاتی باعث ایجاد وحدت در بین کشورهای اسلامی خواهد شد.

در بخش دیگر این جشنواره سرهنگ محمود سزاوار رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس  خاطرنشان کرد: ۱۹ بهمن به‌عنوان روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار خواهد بود.

وی جشنواره ترنم فتح را در ادامه برنامه‌های چهارمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس دانست و افزود: جشنواره ترنم فتح در جهت گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود. در این جشنواره شاهد حضور و استقبال بسیار خوب یگان‌های موزیک یگان‌های نیروهای مسلح بودیم که جا دارد از هنرمندان موزیک و فرماندهان ارجمند آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم.

سزاوار افزود: یگان‌های موزیک نقش قابل توجهی در ایجاد روحیه نشاط و سلحشوری در جمع کارکنان نیروهای مسلح دارند که علاوه بر حضور در پادگان‌ها و پایگاه‌ها، با حضور در جمع مردم در مناسبت‌های مختلف هم نقش قابل توجهی دارند که انشالله این حضور و ارتباط مردمی روز به روز تقویت شود.

سزاوار ،حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه همه بخش‌های نیروهای مسلح برشمرد و تاکید کرد: همه ما در هر سطح و تخصصی که در نیروهای مسلح هستیم وظیفه و رسالت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داریم و باید در زنده نگه داشتن و جاودانه شدن این حماسه بزرگ سهیم باشیم.

وی گفت: ارتقاء سطح دانش و مهارت لازمه خلق یک اثر هنری خوب است که می‌تواند نقش‌آفرینی موثرتری در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده داشته باشد. امسال سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در ادامه تلاش‌های موفق سال گذشته و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعالیت‌های خوب و چشم‌گیری داشته است.

سزاوار تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی فانوس که در بخش‌های هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود و فیلم و مستند برگزار شد با استقبال خوب هنرمندان جوان کشورمان روبه‌رو شد. جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان بود که امسال به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور ۱۰۸ کشور جهان و بیش از ۲۸۰۰ اثر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد که هنرمندان جوان کشورمان در این رویداد درخشان ظاهر شدند.

وی گفت: امیدواریم در فعالیت‌های پیش‌رو با نگاه به آینده و بهره‌مندی از تجربیات گذشته بتوانیم در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قدم برداریم و تکلیف و رسالت خود را به نحو شایسته به‌انجام برسانیم و بتوانیم مفاهیم متعالی دفاع مقدس را به خوبی و شایستگی به نسل‌های امروز و فردا منتقل کنیم چراکه اقتدار و امنیت ایران اسلامی در این مهم نهفته است.

در این مراسم از خانواده‌ شهیدان امیر سرتیپ خلبان جانباز کرم‌رضا مکری، امیر سرتیپ دوم فنی شهید علی اکبر رضایت و امیر سرتیپ دوم فنی شهید محسن آژوی تجلیل به‌عمل آمد.

همچنین یگان‌های برتر سومین جشنواره ملی ترنم فتح به شرح ذیل اعلام شدند.

دیپلم افتخار

فرمانده یگان موزیک دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش.
فرمانده یگان موزیک دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره).
فرمانده یگان موزیک قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در شمال غرب.

لوح سپاس

فرمانده یگان موزیک تیپ ۳۷۷ امیر سرلشکر شهید پرویز حیرانی شمال شرق نیروی زمینی ارتش.

فرمانده یگان موزیک تیپ ۲۸۱ زرهی امیر سرلشکر شهید محمدرضا نیکخواه نیروی زمینی ارتش.
فرمانده یگان موزیک آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا.
فرمانده یگان موزیک فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha