• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091611850
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره مخابرات اردستان:

تمام مدارس اردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

تمام مدارس اردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره مخابرات اردستان با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد اتصال مدارس شهرستان اردستان به شبکه ملی اطلاعات، گفت: هم اکنون در تمام مدارس آموزشی امکان استفاده از اینترنت رایگان فراهم شده است.

حمیدرضا ترکیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح هوشمندسازی و اتصال مدارس شهرستان اردستان به شبکه ملی اطلاعات با مشارکت مخابرات به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شده و هم اکنون در تمام مدارس آموزشی امکان استفاده از اینترنت رایگان فراهم شده است.

وی افزود: با تلاش هایی که شده برخی خدمات و سرویس‌های ارتباطی از جمله سیستم FTTH به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین نوع اینترنت خانگی و تجاری در این شهرستان فعال شده که به سبب بهره‌گیری از فیبرنوری به جای کابل مسی می‌تواند در توسعه ارتباطات نقش مهمی ایفا کند.

رئیس اداره مخابرات اردستان تصریح کرد: این فناوری مزایای بسیار زیادی از جمله پهنای باند اینترنتی و تعداد خطوط تلفن دلخواه، قابلیت استفاده از سرویس های دیتای متنوع مخابراتی و غیر مخابراتی، حذف تمام کابل های مسی ارتباطی، ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بالا، طول عمر بالاتر نسبت به کابل های مسی، افزایش چشمگیر پایداری ارتباط و کاهش نویز دارد.

ترکیان به ارتقاء ۶ سایت همراه اول در روستاهای گونیان، دیزلو، احمدآباد، مار، کچومثقال و نهوج از تکنولوژی ۲G به ۳G اشاره کرد و گفت: با ارتقای اینترنت در این شش سایت بیش از ۳۰ روستا از اینترنت نسل سوم بهره مند شدند. همچنین برای راه اندازی مراکز مخابراتی روستاهای علی آباد قهساره، سلیمان آباد و جعفر آباد به تعداد ۱۲۸ پورت و ایجاد بستر ADSL هم ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تقویت شبکه های اینترنت در روستاهای شهرستان را یکی از اهداف اصلی این اداره عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سایت روستاهای تلک‌آباد، کهنگ و موغار به اینترنت ۴G ارتقا پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان امسال بخشی زیادی از دیگر روستاهای اردستان از اینترنت قابل قبولی بهره مند شوند.

رئیس اداره مخابرات اردستان گفت: به منظور ارتقا اینترنت همراه شهروندان اردستانی هم اکنون در ۴ سایت شهر اردستان اینترنت ۴.۵G  فعال شده است و شهروندان در برخی مناطق می توانند تا ۱۰۰ مگ سرعت دانلود داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha