• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041309079
  • خبرنگار : 50653

۱۳ هزار و ۶۷۹ تماس با آتش‌نشانی اصفهان در آغاز تابستان

۱۳ هزار و ۶۷۹ تماس با آتش‌نشانی اصفهان در آغاز تابستان
عکس تزیینی است

ایسنا/اصفهان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اصفهان گفت: با شروع تابستان و در هفتۀ اول تیرماه ۱۳ هزار و ۶۷۹ مورد تماس با سامانۀ تلفنی ۱۲۵ برقرار شد. در پی تماس‌هایی که به آتش‌سوزی مربوط می‌شد به نجات جان ۱۴۶ نفر موفق شدیم.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به آمار حوادث در هفتۀ اول تیرماه و آغاز تابستان اظهار کرد: در هفتۀ اول تیرماه، ۱۳هزار و ۶۷۹ مورد تماس با سامانۀ تلفنی ۱۲۵ برقرار شد. از این میان، ۳۵۰ مورد به اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا یا امداد و نجات از سوی ۲۷ ایستگاه آتش‌نشانی فعال در شهر اصفهان منجر شد.

او ادامه داد: ۵۲ فقره مربوط به حریق بوده است که آتش‌سوزی منازل با ۱۱، مراکز تجاری با ۱۲ و خودرو با ۲۱ مورد در شمار آن‌ها قرار می‌گیرد. ۹۹ مورد نیز به حریق اشجار و نیزارهای اطراف رودخانه مربوط می‌شود که بیشتر بیرون از استان منجر به آتش‌سوزی شده بودند.

او با بیان اینکه حریق ضایعات گندم و دیگر محصولات کشاورزی نیز با ۳۳ فقره در مزارع استان رخ داده است، گفت: این حوادث اغلب به دلیل سهل‌انگاری کشاورزان و رعایت‌نکردن نکات ایمنی اتفاق افتاده است. هنگامی که کشاورزان به سوزاندن مابقی محصولاتشان در مزارع دست می‌زنند، علاوه بر افزایش آلودگی محیطی، انرژی زیادی را از همکاران ما می‌گیرند.

سخنگوی سازمان آتش‌ نشانی و خدمات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از ۳۵۰ مورد اعزامی ذکرشده ۱۳۲ عملیات به حوادثی غیر از آتش‌سوزی اختصاص دارد، توضیح داد: ۱۸ تماس به تصادفات و ۵۲ تماس نیز به مفقودی در اماکن و آسانسورها برمی‌گردد. حوادث ساختمانی از قبیل گودبرداری، تخریب غیراصولی و ریزش هم ۱۸ نمونه بوده است. اتفاقاتی چون سقوط درخت، داربست و افتادن از ارتفاع و کوه نیز داشته‌ایم که در پیامد آن ۱۷ دفعه همکاران ما از آتش‌نشانی اعزام شده‌اند و به عملیات امداد و نجات اقدام کرده‌اند.

او اضافه کرد: گفتنی است که در هفتۀ اول تیرماه، ۶۶ تماس‌ نیز به خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان اختصاص دارد. به‌صورت جزئی‌تر باید بگویم که مهار و نجات حیوانات وحشی ۴۶ فقره، گیرکردن حلقه در انگشت شهروندان ۸ فقره و نشت و آبگرفتگی نیز ۸ فقره بوده است.

شریعتی در ادامۀ بحث خود درخصوص آمار هفتۀ نخست تابستان تصریح کرد: ۷۸ مرتبه استقرار خودروهای اطفا در سطح شهر داشتیم. ۱۸۱ مرتبه نیز گشت ایمنی جهت شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز، به‌منظور ارائۀ خدمات هرچه بهتر و سریع‌تر از سوی ستاد فرماندهی پیش‌بینی شد و آتش‌نشانان در این محل‌ها مستقر شدند. در برخی موارد نیز با فراخوانی دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی به رفع خطر اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه آتش‌نشانان در اجرای این ۳۵۰ مأموریت‌ و عملیات‌ خود موفق شدند که جان ۱۴۶ نفر از شهروندان گرفتار در اطفاء حریق را نجات دهند. متأسفانه سه نفر فوتی نیز در هفته گذشته و ابتدای تابستان داشتیم که ناشی از تصادف و سقوط در چاه گزارش شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha