• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403041309131
  • خبرنگار : 50666

در پی ریزش خط لولۀ انتقال فاضلاب در جنوب اصفهان؛

نشست بخشی از آپادانای اول و مسدودشدن این خیابان

نشست بخشی از آپادانای اول و مسدودشدن این خیابان
محصورکردن محل حادثه در خیابان آپادانای اول

ایسنا/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست بخشی از خیابان آپادانای اول در شهر اصفهان خبر داد و اظهار کرد: مسیر خیابان شهید آیت‌اللّه قدوسی آپادانای اول از سوی پلیس راهور مسدود شد.

منصور شیشه‌فروش به ایسنا توضیح داد: امروز (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بخشی از خیابان آپادانای اول در شهر اصفهان نشست کرد. ‌علت این حادثه به ریزش خط لولۀ انتقال فاضلاب بتنی در مسیر جنوب اصفهان مربوط می‌شود. عوامل ایمنی، آتش‌نشانی، پلیس راهور، تیم فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل حادثه اعزام شدند.

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های اعزامی ضمن اعمال محدودیت ترافیکی، به‌منظور حفظ ایمنی این محور، کنترل جریان فاضلاب و چگونگی اصلاح و بازسازی خط لوله برنامه‌ریزی کردند، گفت: قرار است در اسرع وقت عملیات حفاری روی لوله انجام و پس از اصلاح و تعویض خط لوله پرسازی محل نیز انجام شود.

این مسئول استانداری اصفهان تأکید کرد: پس از ریزش خط لوله انتقال فاضلاب جنوب اصفهان در مسیر خیابان شهید آیت‌اللّه قدوسی آپادانای اول، مسیر خیابان به‌دست پلیس راهور مسدود و اطلاع‌رسانی شد. این مسدودشدن به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث محتمل و انجام عملیات حفاری و بازسازی خط لوله است. رانندگان باید از مسیرهای جایگزین و ایمن تردد کنند.

وی با اشاره به این نکته که پس از ریزش لوله، در عمق ۶ متری حفره‌ای به عرض ۳ متر و طول حدود ۶ متر در زیر خیابان ایجاد شد، گفت: این حفره باید پس از عملیات حفاری بازسازی شود. عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب،‌ شهرداری و پلیس راهور در محل حضور دارند. با اعزام بیل مکانیکی و تجهیزات مورد نیاز اقدامات لازم برای اصلاح خط در حال پیگیری و انجام است.

این مقام مسئول استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به فرسودگی خط لولۀ انتقال فاضلاب که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و تأثیر عوامل دیگر بر وقوع حوادث، تاکنون به بازسازی و تعویض ۱۹۳ کیلومتر از خطوط اولویت‌دار در شهر اصفهان اقدام کرده‌ایم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه از برنامۀ بازسازی ۲۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد و یادآور شد: این ۲۰ کیلومتر در خیابان‌های شهیدان کاظمی،‌ کاوه، شهید چمران، هفتون،‌ قائمیه، آبشار و ... قرار دارند که طبق برنامه‌های بازسازی و عملیات پیمانکاران در زمینۀ بازسازی شبکه‌ها اصلاح و ترمیم خواهند شد.

او با ذکر این نکته که بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال فاضلاب در شهر اصفهان و به‌علت همان قدمت بالا فرسوده شده‌اند و به اصلاح نیاز دارند، تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر از این خطوط با توجه به اینکه در مناطق آسیب‌پذیر واقع‌اند، در اولویت ما قرار دارند. البته این اصلاح و بازسازی‌ها به به اعتبارات ملی احتیاج دارند که بایست از سوی وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب و سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شوند.

شیشه‌فروش با توجه به وضعیت فعلی، سرعت در اجرای طرح بازسازی و ترمیم را حیاتی دانست و گفت: به‌منظور پیشگیری از بروز خسارت‌ در ابنیۀ تاریخی، مسکونی، اراضی و تأسیسات شهری بسیار ضرورت دارد که جریان رودخانۀ زاینده‌رود دائمی باشد. همچنین تغذیۀ سفره‌های آب زیرزمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و تأمین حقابه‌های قانونی کشاورزی، زیست‌محیطی و احیای تالاب گاوخونی باید در اولویت و دستور کار باشد.

 مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد که تحقق اهداف فوق به کمک همه‌جانبۀ سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیاز دارد و تأکید کرد: وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاطت محیط زیست، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با هدف تأمین اعتبارات موردنیاز باید برنامه و همکاری داشته باشند.

او اظهار کرد: به‌منظور اجرا و تکمیل طرح‌های مصوبی که به تأمین آب استان مربوط می‌شود، پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضۀ آبریز زاینده‌رود، تسریع در اجرای طرح‌های احیای این رودخانه، واگذاری حقابه‌های قانونی در حوضه، مسائلی است که نمی‌توان از آن‌ها غفلت کرد و چنان‌که گفتم با کار و برنامه‌ریزی گروهی و همدلی دستگاه‌های متعدد در سطح کشوری و استانی محقق خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha