• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99090100458
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان:

کادر درمان دیگر توان مقابله با کرونا را ندارند

کادر درمان دیگر توان مقابله با کرونا را ندارند

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: کادر درمان به دلیل اضافه‌کاری‌های زیاد، فرسوده شده اند و دیگر توان مقابله کرونا را ندارند.

مرتضی کفیل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا در روزهای گذشته بسیار افزایش داشته است، به طوری که در هفته گذشته بیش از ۳۰ تخت بخش ایزوله بیمارستان اردستان درگیر بیماران کرونایی بوده است.

وی با بیان اینکه در وضعیتی هستیم که اگر تعداد بیماران بستری شده افزایش پیدا کنند بیمارستان نمی‌تواند جوابگوی ارائه خدمات به آن‌ها باشد، افزود: فقط کمبود فضای فیزیکی بیمارستان و خدمات نیست، آن چیزی که باعث نگرانی است خستگی کادر درمان بیمارستان است که نمی‌توانند بیش از این خدمات بدهند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ بیمار در بیمارستان در بخش ایزوله بستری هستند و خدمات ویژه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰ نفر از کادر درمان بیمارستان مبتلا به ویروس کرونا شده اند. به دلیل اضافه کاری‌های زیادی که کادر درمان مجبور هستند در بیمارستان داشته باشند فرسوده شده اند و دیگر توان مقابله با کرونا را ندارند.

کفیل تصریح کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد ورودی بسیار بالای بیماران با علائم کرونا به بیمارستان است. شرایط بیمارستان شهید بهشتی اردستان به گونه‌ای است که بیش از این نمی‌تواند خدمات بدهد و از همه مردم عاجزانه خواهش می‌کنیم به هر صورتی که می‌توانند مراقب خودشان باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مشاهده‌ای که از سطح شهر داریم حساسیت مردم نسبت به اوایل شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است، ولی باید منتظر بمانیم تا محدودیت‌های دوهفته‌ای اثرات خود را نشان دهد.

رئیس بیمارستان اردستان با بیان اینکه وضعیت خوبی در بیمارستان اردستان وجود ندارد و بیش از ۹۰ درصد ورودی‌های بیمارستان افراد کرونایی هستند، خاطرنشان کرد: هنوز دیر مراجعه کردن بیماران کرونایی  یک معضل است و خیلی از وقت‌ها همکاران ما به همین دلیل نمی‌توانند اقدام مؤثری برای بهبود این افراد انجام دهند.

کفیل نرخ بالای سالمندی در اردستان را یکی از مشکلات آمار مبتلایان عنوان کرد و گفت: بیشترین فوت شدگان بیماران کرونایی شهرستان اردستان سالمندان هستند. بیشترسالمندان دارای بیماری زمینه‌ای هستند و همین دو عامل باعث شده آمار فوتی‌های کرونایی در شهرستان نسبت به بیماران بالا باشد.

وی از افراد غیر ساکن که به شهرستان اردستان سفر می‌کنند خواست به هیچ وجه در شرایط کنونی به این منطقه سفر نکنند زیرا با بررسی‌هایی که انجام شده تمام بیمارانی که دچار کرونا شدند یک ریشه انتقال بیرونی بیماری را دارند و سن بالای جمعیت می‌تواند زنگ خطر جدی برای اهالی شهرستان اردستان باشد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا شاید بیش از ۲۰ درصد از بستری‌های بیمارستان فوت می‌کردند، ولی هر مقدار از زمان این بیماری گذشت و فرهنگ مردم نسبتاً تغییر کرد این آمار کاهش یافت، گفت: در حال حاضر کمتر از ۴ درصد از افرادی که در بیمارستان به دلیل ویروس کرونا بستری می‌شوند فوت می‌کنند که نسبت به میانگین کشور کمتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha