• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403040805558
  • خبرنگار : 50605

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

اصفهان و نمایش انسجام ملی در حق تعیین سرنوشت

اصفهان و نمایش انسجام ملی در حق تعیین سرنوشت

ایسنا/اصفهان مردم استان اصفهان با حضور در پای صندوق‌های رأی، حق خود در تعیین سرنوشت کشور را ایفا، و علاوه بر حماسه‌آفرینی، عزت بین‌المللی را خلق کردند.

فرآیند اجرایی انتخابات صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان با زمزمه دعای فرج و سلامتی امام زمان(عج) آغاز شد. بیش از سه هزار و ۱۰۰ شعبه اخذ رای، فرآیند رأی‌گیری را آغاز کردند. رئیس ستاد انتخابات در همان لحاظ اولیه آغاز عملیات انتخابات از طریق شبکه بی سیم با فرمانداران ارتباط برقرار و فرمان آ‎غاز کار را صادر کرد.

مردم استان اصفهان از همان لحظات اولیه شروع کار با قرار گرفتن در صفوف شعب اخذ رأی، در تعیین سرنوشت کشور دخیل شده و سهم خود را ایفا کردند.

حضور متفاوت مردم در پای صندوق‌های رای، نگاه‌ها و لنز دوربین‌ها را به خود جذب کرده بود که از جمله آن حضور خانوادگی و انداختن رای توسط فرزندان، حضور اقشار و گروه‌های شغلی با لباس و فرم‌ها مربوطه، توام با دعای خیر و لبخند امیدوارانه بود.

احساس مسئولیت سبب حضور خانوادگی پای صندوق رای شد

در میان افرادی که در شعب اخذ رای حاضر شده بودند، عده‌ای به‌صورت خانوادگی آمده بودند. علی اکبر صادقی پدر یکی از این خانواده‌ها، علت حضور خانوادگی در این عرصه را، احساس مسئولیت و اهمیت حضور بیان کرد.

فاطمه سادات رضایی، مادری که به اتفاق دختر و نوه‌اش در یکی از شعب حضور داشت، احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت کشور را دلیل حضور خانوادگی اعلام کرد و گفت: شوهرش نیز با داماد و فرزندش در یک شعبه دیگر حاضر شده و رای دادند.

او معتقد بود انتخاب مردم در تعیین سرنوشت و آینده کشور نقش دارد و اگر ما بی‌تفاوتی نشان بدهیم آنگاه نباید دلیل آن را به دیگر موضوعات تعمیم داد، چرا که خودمان مقصر هستیم.

جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها پای صندوق رای

حضور در انتخابات برای همه جذاب و حائز اهمیت است، اما برای رای اولی‌ها طعم دیگری دارد، چرا که آنان برای نخستین بار با نظر و تصمیم خود به آینده کشور کمک می‌کنند.

سهم آفرینی رای اولی‌ها موجب می‌شود تا آینده کشور، استان و محیط پیرامونی آنان در کنار دیگر رای‌ها ترسیم شود، آنگاه باید با دقت و اهمیت کار کنند.

اصفهان و نمایش انسجام ملی در حق تعیین سرنوشت

استاندار اصفهان در این خصوص گفت: سن تکلیف سیاسی مثل تکلیف دینی وظایفی را بر عهده افراد قرار می‌دهد که باید با نگاه جامع به آن بپردازند.

سید رضا مرتضوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها، تصریح کرد: آنان باید مثل تکلیف دینی، به وظیفه خود با آگاهی و دانش عمل کنند.

محمدرضا حسنی، جوان ۱۸ساله اصفهانی که یک رای اولی بود، از اینکه توانسته بود در تعیین سرنوشت کشور خود دخیل باشد، ابراز خوشحالی و به دوستان خود توضیه کرد تا هر چه زودتر پای صندوق رأی حاضر شده و در سرنوشت کشور خود سهیم شوند.

امنیت و سلامت پایدار انتخابات با مشارکت مردم و تلاش متولیان امر امنیت و سلامت انتخابات از راهبردهای برگزاری این صحنه سیاسی است که مورد توجه هیئت اجرایی و متولیان امر قرار گرفته و رهبر انقلاب نیز به آن توصیه نمودند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در این خصوص گفت: دستگاه‌های امنیتی با به‌کارگیری ظرفیت‌های مختلف در این خصوص تلاش می‌کنند.

سید محمد موسویان خاطرنشان کرد: مردم نیز هوشیارانه توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند. حضور حماسی در انتخابات عزت آفرین برای کشور و مایه وحدت ملی است.

وی همچنین به سیاست دستگاه قضایی استان در برخورد با تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: سیاست بر پیشگیری متمرکز بوده و تاکنون پرونده‌ای در این خصوص تشکیل نشده، اما در صورت مشاهده جرم و یا تخلف خاص با فرد یا گروه متخلف برخورد جدی می‌شود.

فرماندار اصفهان حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای را امنیت ساز دانست و تصریح کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای به افزایش ضریب امنیت کمک می‌کند.

محمدعلی احمدی از پایداری امنیت انتخابات خبر داد و یادآورشد: دستگاه‌های امنیتی در این خصوص سهم مهم و اساسی دارند.

تکاپوی خبرنگاران و عکاسان در انعکاس حضور مردم

خبرنگاران در سراسر استان اصفهان از طریق رسانه‌های برخط، شبکه‌های اجتماعی و صدا وسیما، حضور مردم در تعیین سرنوشت را منعکس کردند. رسانه‌ها از آغازین ساعات شروع عملیات انتخابات در بخش‌های مختلف حاضر شدند و روزی پرخاطره و پر ماجرا را منعکس کردند.

فرماندار اصفهان نقش رسانه ها را در چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مهم خواند و گفت: اصحاب رسانه حرارت و شور به انتخابات بخشیدند و فضای رقابتی را منعکس کردند.

پایان خوش انتخاب با پیشرفت و عزت ملی فرآیند انتخابات تا شمار آرا و اعلام رئیس جمهور منتخب ادامه دارد که گاهی تحلیل‌ها بر دو مرحله‌ای شدن این دوره از انتخابات حکایت دارد، اما پیروز واقعی ملت ایران خواهند بود و سرنوشت با رای همین مردم تعیین خواهد شد.

مشارکت در انتخابات فرصتی برای تعیین سرنوشت است که به عزت بین‌المللی کمک می‌کند، چرا که دشمنان از افزایش حضور مردم در صحنه هراسان هستتد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha