• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99082617799
  • خبرنگار : 50188

فرماندار رفسنجان خبر داد

رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ۷۱ درصد کسبه استان کرمان

رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ۷۱ درصد کسبه استان کرمان

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: ۷۱ درصد از کسبه استان کرمان نسبت به رعایت پروتکل‌ها همراهی لازم را داشته اند و افراد و کسبه‌ای که همراهی لازم نداشتند تذکر شفاهی و کتبی گرفته و با ۲۱۴ واحد برخورد قانونی صورت گرفته است.

"مجید فصیحی‌هرندی" پیش از ظهر امروز ۲۶ آبان ماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیران بهداشت و کشور به نمایندگی از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با اشاره به گزارشی از وضعیت کرونا در استان کرمان و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اظهار کرد: استان کرمان سه شهید سلامت تقدیم کرده و روز گذشته در رفسنجان شاهد تشییع باشکوه یکی از پرستاران شهید در خط مقدم مبارزه با کرونا بودیم.

فرماندار رفسنجان افزود: آنچه در استان کرمان تاکنون انجام شده حدود ۹۲ هزار و ۲۴۸ تست کرونا انجام شده که ۳۷ هزار و ۴۴۹ تست مثبت شده که ۴۱ درصد مثبت بوده است، تعداد کل مبتلایان استان از ابتدا تاکنون ۳۸ هزار و ۲۵۷ نفر و مشکوک ۲۵ هزار و ۷۸۴ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد بستری‌های استان از ابتدا تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۷ نفر در کل بیمارستان‌های سطح استان داشتیم که ۹ هزار و ۵۳۴ نفر بهبودیافته و یک‌هزار و ۵۳۱ نفر فوتی بوده‌اند و  تقریبا شهرستان‌های پرجمعیت با وضعیت حاد و اضطراری روبه‌رو هستند که برنامه‌هایی در زمینه مقابله با کرونا در حال اجراست.

فصیحی‌هرندی عنوان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۵۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۶۹۹ نفر از این بستری‌ها بیماران قطعی کووید ۱۹ هستند و ۶۵۴ نفر مشکوک، از بستری‌ها ۲۰۰ نفر در آی‌سی‌یو و ۹۱ وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار تخت آماده در بیمارستان‌ها داریم که یک‌هزار و۳۵۳ تخت اشغال است و سعی شده تا ۲ هزار تخت آماده نقاهتگاهی در استان ایجاد شود. 

فرماندار رفسنجان در ادامه در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف بیان کرد: ۷۱ درصد از کسبه استان نسبت به رعایت پروتکل‌ها همراهی لازم داشتند و افراد و کسبه‌ای که همراهی لازم نداشتند تذکر شفاهی و کتبی گرفته و با ۲۱۴ واحد برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم ۷۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: در ماه‌های قبلی رعایت مردم زیر ۵۰ درصد بود که این امر موجب شد شیوع بیماری در استان گسترش پیدا کند.

فصیحی‌هرندی با بیان اینکه ادارات، بالای ۹۰ درصد مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند اما مشکلات عدیده‌ای در بانک‌های استانی داشته و داریم، اظهار کرد: در این زمینه همه دستگاه‌ها با ما همکاری دارند و تمام سازمان‌های دولتی، مردم نهاد، بسیج نیروهای امنیتی و انتظامی در صحنه هستند.

فرماندار رفسنجان در مورد گزارش اقدامات انجام شده از زمان شیوع کرونا تاکنون توضیح داد: در اسفندماه زمان شیوع بیماری در کل استان ستاد استانی و در شهرستان‌ها ستاد شهرستانی تشکیل و منظم جلسات خود را متعاقب جلسات ملی تشکیل دادند و نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستان‌ها جدیت خاص خود را داشتند و بیمارستان‌های استان تمام امکانات و تجهیزات خود و نیروهای خود را آماده داشت.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تأمین بسیاری از امکانات و تجهیزات برای بیمارستان‌های استان هستیم، خاطرنشان کرد: مشکلات بسیار زیادی هم وجود دارد که از آقای دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزارتخانه نسبت به سفر به استان کرمان قدردانی می‌کنیم که حضورش ارزشمند بود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: سعی می‌کنیم با امکاناتی که موجود است تلاش خود را بر توقف شیوع کرونا داشته باشیم. از وزیر کشور می‌خواهیم تصمیمات استانی تبدیل به قانون شود و حمایت‌های مالی از منابع غیرمتعارف که الان وجود دارد حتما از مراکز بهداشت و درمان صورت گیرد و سیاست‌هایی که ممکن است در جهت خلاف رعایت‌ پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باشد، محدود شود.

میرزانتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha