• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403070503692
  • خبرنگار : 71368

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد

بررسی ۵مکان پیشنهادی احداث آرامستان جدید تهران در شورای شهر/ احیاء قبور۳۰ساله فقط برای خانواده اموات

بررسی ۵مکان پیشنهادی احداث آرامستان جدید تهران در شورای شهر/ احیاء قبور۳۰ساله فقط برای خانواده اموات

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بررسی لایحه احداث آرامستان جدید تهران در کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران خبر داد.

جعغر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی لایحه تأسیس آرامستان جدید در تهران در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: بافت فشرده مسکونی داخل شهر و نبود زمین‌های کافی برای ایجاد آرامستان از جمله دلایلی است که سبب شده شهرداری تهران از زمین‌های اطراف شهر تهران استفاده کند و این موضوع قابل درک است، چراکه در شهر تهران زمین‌های آزاد کمی داریم و زمین‌های موجود نیز به عنوان زمین‌های ذخیره برای ارائه خدمات شهر باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی در مورد احیاء قبور ۳۰ ساله در راستای افزایش ظرفیت بهشت زهرا(س) بیان کرد: احیاء قبور ۳۰ ساله باید با رضایت خانواده متوفی باشد تا بتوان از این قبور استفاده مجدد شود و در حال حاضر هم این قابلیت برای قبور بالای ۳۰ سال وجوددارد و به آنها اجازه داده شده است که بتوانند با ایجاد طبقاتی دیگر از خانواده فرد متوفی در همان محل تدفین شوند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه احیاء قبور ۳۰ ساله را نمی‌توان به صورت اجباری و یکطرفه از سوی شهرداری تهران انجام داد، ادامه داد: این قابلیت برای کسانی که از زمان فوت متوفی آنها بیش از ۳۰ سال گذشته، وجود دارد که بتوانند از ظرفیت بهشت زهرا(س) بهره ببرند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بهشت زهرا قابلیت توسعه ندارد چراکه سالهاست ظرفیت مکان فعلی به وضعیت اشباع رسیده و ظرفیت دیگری ندارد، افزود: البته در چند مرحله زمینه‌هایی در پیرامون بهشت زهرا خریداری شد؛ اما همچنان این محدودیت فضا و بر اساس گزارش‌های شهرداری تهران عدم گسترش بهشت زهرا همچنان وجود دارد.

به گفته وی، از طرفی دیگر جمعیت انبوه شهروندان که آخر هفته‌ها به خصوص در روزهای خاص همچون روزهای پایانی سال که به زیارت اهل قبور می روند نیز باعث بروز مشکلات زیاد ترافیکی شده و وقت زیادی از مردم در ترافیک تا رسیدن به قبور امواتشان تلف می‌شود و اصرارمان برای توسعه همین مکان شاید دلیل قاطعی نداشته باشد و بهتر است تا بر روی احداث آرامستان در مکان‌های دیگر شهر نیز مطالعاتی انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران با شرایط موجود بهشت زهرا زمین‌های دیگری را به عنوان محل احداث آرامستان جدید انتخاب و به شورای شهر این مکان‌ها را معرفی کرده است، گفت: در حال حاضر این لایحه در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر تهران در حال بررسی است تا جوانب مختلف احداث آرامستان از نظر فرهنگی،‌ زیست محیطی و... احصا و بررسی شود و مکان‌های ۵ گانه ای را که شهرداری تهران پیشنهاد داده است مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا در صحن شورا تعیین زمین نهایی، مورد بررسی نهایی و تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha