• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070504202
  • خبرنگار : 50188

جزئیات اولین کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور در رفسنجان تشریح شد

جزئیات اولین کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور در رفسنجان تشریح شد

ایسنا/کرمان دبیر علمی کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور به بیان جزئیات برگزاری این اولین کنگره در رفسنجان پرداخت.

مرتضی جعفرپور پنجم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان براساس مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام تصمیم به برگزاری اولین کنگره ملی شهید عارف حاج‌علی محمدی‌پور در سال ۱۴۰۲ گرفت.

وی افزود: محورهای نویسندگی، رسانه، هنر و پژوهش که محور نویسندگی شامل کتاب، رمان، شعر و نمایشنامه و محور رسانه و هنر شامل پادکست، پوستر، فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس و محور پژوهش شامل پایان نامه، مقاله و سایر آثار علمی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

جعفرپور بیان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی و ثبت نام پژوهشگران و محققان برای ارسال آثار و دستاوردهایشان و همچنین در اختیار قراردادن برخی از منابع برای پژوهشگران، سایت کنگره در سامانه مدیریت همایش‌های دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان به آدرس cnf.vru.ac.ir طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه با مکاتباتی که با موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) انجام شد، کنگره ملی شهید عارف حاج علی محمدی پور در سامانه جامع ثبت و اطلاع رسانی همایش‌های معتبر علمی نمایه شد، عنوان کرد: با مکاتبات انجام شده در حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اطلاع‌رسانی از برگزاری این کنگره به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور طی سه نوبت صورت گرفت.

دبیر علمی کنگره ملی شهید حاج‌علی محمدی‌پور گفت: اول شهریورماه آخرین مهلتی بود که محققان و پژوهشگران می‌توانستند دستاوردها را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند که تا این تاریخ ۷۱ پژوهش و اثر هنری به دبیرخانه ارسال شد و ۳۶ اثر مورد پذیرش داوران و متخصصان کنگره قرار گرفت که در بین آنها ۱۲ مقاله علمی، ۱۳ شعر، ۶ داستان، چهار اثر هنری و یک کتاب قرار دارد.

به گفته وی، در فرایند پذیرش آثار و پژوهش‌ها ۲۰ داور و متخصص با دبیرخانه همکاری فعالانه داشتند.

وی با اشاره به این‌که ۹ مهرماه افتتاحیه کنگره در سالن شهید پرتوی برگزار می‌شود و پژوهشگران دستاوردهای علمی و پژوهشی خودشان را ارائه خواهند داد، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده به سه نفر برتر در هر یک از محورها و حوزه‌های تعیین‌شده که بیشترین امتیاز را داشته باشند در مراسم اختتامیه جوایزی اهدا خواهد شد و تا قبل از هفته پژوهش که در آذرماه است، مجموعه دستاوردهای پژوهشی ارسال شده به کنگره به صورت یک کتاب در انتشارات دانشگاه چاپ خواهد شد و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

معرفی ۴ کتاب درباره شهید حاج‌علی محمدی‌پور

در ادامه، دبیر اجرایی کنگره ملی شهید حاج علی محمدی پور به مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص کنگره به مصاحبه‌هایی که با همرزمان شهید عارف حاج علی محمدی پور با همکاری مجموعه شهیدانه که به صورت کلیپ تصویری و متن گرفته شده، اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان مجموعه آثاری که مرتبط با شهید حاج علی محمدی پور موجود بود شامل فایل‌های تصویری، وصیت‌نامه و سایر آثار مرتبط گردآوری شد و روی سایت کنگره به عنوان منابع برای پژوهشگران بارگذاری شد.

حسین نگارستانی ادامه داد: در این راستا تمام منابعی که در خصوص شهید حاج‌علی محمدی‌پور وجود داشت از جمله معرفی چهار کتاب که در مورد این شهید چاپ و نشر شده روی سایت کنگره برای استفاده پژوهشگران قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha