• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061510933

مدیر کل اوقاف یزد:

« ۱۰۰۰ خانه، ۱۰۰۰ روضه» در یزد از مرز ۱۰۰۰ گذشت

« ۱۰۰۰ خانه، ۱۰۰۰ روضه» در یزد از مرز ۱۰۰۰ گذشت

ایسنا/یزد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به استقبال یزدی‌ها از طرح «۱۰۰۰ خانه، ۱۰۰۰ روضه» گفت: این طرح در یزد از مرز هزار خانه گذشت.

حجت الاسلام «حسین زارع‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به استقبال قابل توجه یزدی‌ها از طرح «۱۰۰۰ خانه، ۱۰۰۰ روضه» اظهار کرد: این طرح در یزد از مرز هزار خانه گذشته و تاکنون روزانه به ۳۰ تا ۴۰ خانه خدمات ارائه شده است.

وی با بیان این که شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان و مهریز بیشترین متقاضیان این طرح بوده‌اند، گفت: پس از اعلام هر تقاضا، روحانیون به خانه افراد رفته و علاوه بر ارائه روضه‌خوانی رایگان، به هر خانواده لوگوی روضه خانگی ساخته شده به شکل ضریح امام حسین (ع) همراه با کتاب «هفت شهر عشق» اعطا می‎شود که البته در حال تدوین ساز و کاری برای برگزاری مسابقه از این کتاب اهدایی نیز هستیم.

زارع‌زاده با بیان این که رویکرد برگزاری این طرح توسط اداره کل اوقاف، فراهم کردن بستری برای برگزاری مراسم روضه و حضور در عزاداری است، اظهار کرد: این طرح عمدتاً با رویکرد فراهم کردن بستری برای حضور همه افراد به خصوص گروه‌های خاص و ناتوان که قادر به حضور در مراسم‌ها نیستند، برگزار شده و تاکنون به استقبال خوبی همراه بوده است.

وی با تاکید بر این که تمام هزینه‌های طرح ۱۰۰۰ خانه ۱۰۰۰ روضه، از محل موقوفات مرتبط روضه‌خوانی یزد برگزار می‎شود، گفت: با این احتساب این طرح که تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود، برای متقاضیان متحمل هزینه‌ای نخواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد در پایان خاطرنشان کرد: مردم یزد می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۱۰۰۰۰۱۱۴۳۵۱۳ ثبت‌نام و هماهنگی‌های لازم را در جهت حضور سخنران در منزل خود با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha