• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99061510570
  • خبرنگار : 50189

تشریح جزییات برگزاری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان

تشریح جزییات برگزاری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بخش دانشجویی را بخش ویژه جشنواره ملی شعر رضوی در سال جاری دانست و عنوان کرد: ۲۰ آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است ضمن آنکه آیین اختتامیه این جشنوراه ۳۰ آذرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

"محمدرضا علیزاده" پیش از ظهر امروز ۱۵ شهریورماه در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان و رونمایی از پوستر، فراخوان و معرفی فضای مجازی جشنواره گفت: از قدمت جشنواره شعر رضوی ربع قرن می‌گذارد و این جشنواره در راستای اشاعه فرهنگ رضوی پایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: این جشنواره تبدیل به یک ساختار و سیستم فرهنگی در کشور شده است و در تلاش بوده ایم از روزمرگی این جشنواره در طول این ۲۵ سال با نوآوری‌های جدید، جلوگیری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به دستاورهای ۲۵ ساله جشنواره ملی شعر رضوی عنوان کرد: تاکنون ۲۱ هزار اثر شعری و ۱۴ مجموعه اشعار قرائت شده شاعران ولایی در قالب این جشنواره به چاپ رسیده است.

وی با اعلام آمادگی استان کرمان برای راه اندازی کتابخانه مجازی شعر رضوی افزود: سعی می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی و هنری استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نشود و این برنامه‌ها با شرایط خاص برگزار شود و در این راستا کارهای فرهنگی زیادی امسال برگزار کرده یا در دستور کار داریم که جشنواره تئاتر سردار آسمانی و شعر رضوی از جمله این موارد است.

علیزاده گسترش فعالیت‌های فرهنگی، حمایت از ترویج شعر و ادبیات آئینی را از اهداف مهم جشنواره ملی شعر رضوی برشمرد و بیان کرد: یکی از اقداماتی که امسال در این جشنواره دنبال می کنیم، پرداختن به ابعاد زندگی حضرت امام رضا (ع) است ضمن آنکه برای جشنواره امسال که به صورت مجازی برگزاری خواهد شد، در سه بخش شعرهای کلاسیک، نو و ترانه برنامه ریزی کرده ایم.

وی بخش دانشجویی را بخش ویژه جشنواره ملی شعر رضوی دانست و عنوان کرد: ۲۰ آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است ضمن آنکه آیین اختتامیه این جشنوراه ۳۰ آذرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، "حامد حسینخانی" دبیر جشنواره ملی شعر رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: قدرت و سواد رسانه‌ای جامعه افزایش پیدا کرده است و ارتباطات اجتماعی و رویدادهای فرهنگی نیز سیر صعودی به خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نشانی صفحه اینستاگرامی بیست و ششمین جشنواره شعر رضوی Shererazavi26 است، بیان کرد: جشنواره در سه بخش شعر کلاسیک، سپید (آزاد) و شعر محاوره (ترانه) برگزار می‌شود ضمن آنکه امسال بخش ویژه دانشجویی نیز در این جشنواره گنجانده شده است.

به گزارش ایسنا در این نشست از پوستر بیست و ششمین جشنواره ملی شعر رضوی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha