• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040805173
  • خبرنگار : 50188

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

ایسنا گزارش می‌دهد: نظارت ۷۵۰ نفر ناظر شورای نگهبان در رفسنجان

ایسنا گزارش می‌دهد: نظارت ۷۵۰ نفر ناظر شورای نگهبان در رفسنجان

ایسنا/کرمان مردم رفسنجان همزمان با سراسر کشور از همان ساعات ابتدایی اخذ رأی با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز هشتم تیرماه به صورت رسمی در شعب اخذ رأی شهرستان رفسنجان آغاز شد و مردم در همان ساعات اول رأی‌گیری در شعب حضور داشتند.

مسئولان رفسنجان نیز با حضور در شعبه اخذ رای در مسجد جامع، رأی خود را به صندوق انداختند.

امام جمعه رفسنجان پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم زودتر رأی خود را در صندوق بیاندازند تا فرد اصلح منتخب مردم شود.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری تصریح کرد: از همه مردم تقاضا می‌کنم هر چه سریعتر پای صندوق‌های رای آمده و وظیفه الهی، سیاسی و اجتماعی را به جای آورند و امر واجب را به تاخیر نیندازند.

ایسنا گزارش می‌دهد: نظارت ۷۵۰ نفر ناظر شورای نگهبان در رفسنجان

تاکنون تخلفات انتخاباتی به ما گزارش نشده است

فرمانده سپاه رفسنجان نیز در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در شعبه اخذ رای مسجد جامع بسیارعالی است و ان‌شاءالله این روند ادامه داشته باشد.

سرهنگ محمد پساوند گفت: تاکنون تخلفات انتخاباتی به ما گزارش نشده و قطعاً تخلفی در شهرستان نبوده و مشکل خاصی نخواهد بود و امیدوارم تا پایان نیز موردی نباشد.

وی بیان کرد: امنیت انتخابات توسط نیروهای انتظامی، فراجا و مجموعه بسیچ و سپاه برقرار است و در بحث امنیت، رفسنجان همیشه سرآمد دیگر شهرستان‌ها بوده و امنیت در سطح عالی بوده و ان‌شاءالله تا پایان روند برگزاری انتخابات موردی نخواهد بود.

۲۱۲ شعب اخذ رای در شهرستان رفسنجان

فرماندار رفسنجان نیز در شعبه اخذ رای اظهار کرد: ۲۱۲ شعب اخذ رای در رفسنجان فعال است و از ساعت ۷:۱۵ امروز دستگاه‌های احزار هویت در همه شعب فعال شدند و روند رای‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز شده است.

وی بیان کرد: از ۲۱۲ شعبه اخذ رای، تعداد ۴۷ شعبه سیار و بقیه ثابت هستند و قریب به ۴۰۰۰ نفر عوامل اجرایی در خصوص انتخابات فعالیت دارند.

حسین رضایی افزود: تاکنون مشکل خاصی در شعب اخذ رای نداریم و از همان ساعات اولیه استقبال مردم بسیار خوب بوده است.

به گفته وی، پوشش خوبی از لحاظ امنیت در همه شعبه‌ها وجود دارد.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، خاکریز اول در برابر دشمنان

شهردار رفسنجان نیز پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روزی است که مردم می‌توانند یک حماسه بزرگ را رقم بزنند و سرنوشت کشور را با حضور پررنگ خود تعیین کنند.

مجید کهنوجی افزود: انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است چرا که سرنوشت چهار سال آینده کشور به دست عالی‌ترین مقام اجرایی تعیین می‌شود لذا مردم باید همت کنند و پای صندوق‌های رأی بیایند.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم، خاکریز اول ما در مقابل دشمن است، تصریح کرد: دشمن هیچ رحمی نمی‌کند همانطور که غزه و فلسطین را می‌بینیم. حضور حداکثری مردم، دشمن را ناامید می‌کند.

شهردار رفسنجان تأکید کرد: گلایه‌های مردم در زمینه معیشت و مسائل اقتصادی به جاست اما در جایی قرار داریم که امنیت کشور حرف نخست را می‌زند و باید نسبت به آن هوشیار بوده و حساسیت به خرج دهیم.

کهنوجی در پایان گفت: امروز مردم به نیت امیرالمومنین و موسی ابن جعفر(علیهماالسلام) و خشنودی دل امام زمان(عج) در انتخابات شرکت کنند که پشتوانه‌ای برای رهبری و نظام است و در دنیا سربلند می‌شویم.

فعالیت ۷۵۰ ناظر شورای نگهبان در انتخابات امروز در رفسنجان

مسئول دفتر شورای نگهبان در شهرستان رفسنجان نیز در خصوص نظارت در روند برگزاری انتخابات به ایسنا گفت: به نمایندگان، فرماندار و ناظران شورای نگهبان تذکر داده شده که هیچ‌کس حق ندارد خارج از قانون عمل کند. نمایندگان نامزدها حق نظارت دارند اما حق دخالت و صحبت کردن با افراد را ندارند و اگر مشاهده شود به رئیس ستاد نامزد اطلاع داده شده و از محل اخذ رای اخراج می‌شوند.

محمد حسینی‌نسب افزود: مجموعاً ۷۵۰ نفر ناظر شورای نگهبان در ۲۱۲ شعبه اخذ رای در شهرستان رفسنجان داریم.

وی درخصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات نیز گفت: مشارکت حرف اول را می‌زند چرا که مردم پشتوانه قدرت جمهوری اسلامی هستند و در مرحله دوم انتخاب اصلح با معیارهای مقام معظم رهبری.

تا زمان اخذ رأی در رفسنجان تخلف نداشتیم

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان پس از انداختن رأی خود به صندوق در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تکلیف شرعی و قانونی خود در راستای تعیین سرنوشت کشورمان و با توجه به آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در راستای حفظ اعتلای نظام و انقلاب و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، وظیفه خود دانستیم و حسب این وظیفه در انتخابات شرکت کردیم.

حسین رمضانی‌زاده افزود: خوشبختانه قبل از انتخابات تا زمان رأی‌گیری در حوزه قضایی شهرستان رفسنجان، تخلف و جرمی که منجر به برخورد قضایی و بازداشت باشد، نداشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha