• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040805218
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

امیدواریم فردی انتخاب شود که در صحنه‌های بین‌المللی محکم بایستد

امیدواریم فردی انتخاب شود که در صحنه‌های بین‌المللی محکم بایستد

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امیدواریم خداوند بستر را به سمتی هدایت کند تا کسی که توانمند، انقلابی، با سابقه درخشان و همه جا درخشیده و دلداده شهدا و انقلاب و نظام است و به عنوان نماینده ما در صحنه‌های بین المللی می‌درخشد و آنجا که باید محکم باشد، محکم می‌ایستد، انتخاب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: توجه به مجازات گناه به عنوان یکی از مولفه‌های تربیت انسان از نگاه دینی است.

وی در ادامه افزود: گروهی از مردم در ظاهر ادعای ایمان دارند اما واقعاً اعتقاد به آخرت نداشته و مومن نیستند که قرآن فرمود این افراد دچار مرض بزرگی هستند و بین ظاهر و باطن آنها دوگانگی است و در واقع دچار مرض قلب هستند.

علیدادی سلیمانی عذاب را در انتظار افرادی دانست که دچار گسستگی بین افکار و اعمال هستند، افزود: نشر زشتی در بین مردم مصادیقی از جمله دامن زدن به توهین و شایعه‌پراکنی و شایعه‌سازی دارد تا انسان‌های پاک در ذهن مردم خدشه‌دار شوند و مردم از این انسان‌ها فاصله بگیرند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: طی دو هفته گذشته در صحنه تبلیغات دیدید برخی چگونه تلاش کردند با تهمت و حرف‌های بدون مبنا افرادی را مخدوش کنند.

وی تصریح کرد: شهید مظلوم آیت الله رئیسی در اوج اقتدار با تهمت‌های فراوانی مواجه شد که عده‌ای بعد از شهادت متوجه شدند همه توهین و افترا بود و کسانی که در نشر این توهین‌ها کمک کردند، چگونه در پیشگاه خداوند می توانند پاسخگو باشند؟

علیدادی سلیمانی در ادامه ضمن گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو بیان کرد: علامه امینی زحمات فراوانی برای ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت کشید و کتاب‌های ارزشمندی برای مومنان به ارث گذاشت.

وی به سالروز حمله ظالمانه آمریکا به هواپیمای جمهوری اسلامی در خلیج فارس و شهادت هموطنان اشاره کرد و در ادامه گفت: غصب و اشغال سرزمین، کودک‌کشی و تجاوز به حقوق دیگران از مولفه‌های جدی حقوق بشر آمریکایی است و همانگونه که هواپیمای مسافربری ما را ناو جنگی آمریکا مورد حمله قرار داد، همان حقوق بشر آمریکایی امروز غزه را صحنه پر از خون و آتش کرده و بمب‌های آنان بر سر مردم مظلوم غزه می‌ریزد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه اگر آمریکا از رژیم جعلی اسرائیل حمایت نمی‌کرد جنگ در غزه این قدر طولانی نمی‌شد، تصریح کرد: قطعنامه‌های سازمان ملل را به باد سخره می‌گیرند؛ این چه حقوق بشری است که از ابتدا تا انتهای آن قتل و آدم‌کشی و جنایت وجود دارد؟

وی یکی دیگر از پرونده‌های سیاه حقوق بشری آمریکا را مسدود کردن اموال رسمی و حساب‌های جمهوری اسلامی از سال ۵۲ تاکنون دانست و افزود: هنوز برخی ساده اندیشانه فکر می‌کنند با آمریکا می‌توان کنار آمد.

علیدادی سلیمانی به روز مباهله اشاره و اظهار کرد: این واقعه به لحاظ روحی در تاریخ پررنگ است زیرا جبهه مقابل اهل بیت وقتی احساس کردند شکست حتمی در انتظار آنان است، عقب نشینی کردند.

امام جمعه کرمان در ادامه خطبه‌ها با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و فراهم آوردن بستر توسط دست‌اندرکاران در مهلت قانونی گفت: انتخابات بدون حاشیه در امنیت در حال برگزاری است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: تبلیغات در حالی تمام شد که عده‌ای برای حبّ کاندیدای مورد نظر خود به دیگران تاختند و تخریب کردند و گروهی در حالی وارد انتخابات امروز شدند که در کمال انصاف و رعایت تقوای الهی از کاندیدای خود تبلیغ کرده و کوچکترین گناهی مرتکب نشدند و هرچه نتیجه انتخابات باشد می‌پذیرند که باید به آنان تبریک گفت.

علیدادی سلیمانی گفت: انتخابات در حالی برگزار می‌شود که شهید مظلوم رئیسی در راه خدمت به مردم شربت شهادت نوشید و برخی در این سه سال خدمت، هجمه‌های بد و بی‌انصافی و جفا کردند در حالی که جنس خدمت ایشان، جنسی از خدمت به نظام جمهوری‌اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نتیجه انتخابات هرچه شد مورد تایید و حمایت است و رئیس جمهور در آینده نزدیک معرفی می‌شود اما آنان که به انتخابات جفا کردند و هجمه‌های زیادی علیه انتخابات و جمهوری اسلامی داشتند، با حضور باشکوه مردم قطعاً جواب قاطع خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha