• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99061108342
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت گیلان:

سند توسعه ۴۰۰ روستای گیلان تدوین شد

سند توسعه ۴۰۰ روستای گیلان تدوین شد

ایسنا/گیلان معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت گیلان، با اشاره به بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم، بر تهیه سالانه ۵۰۰۰ سند روستایی تاکید کرد و یادآور شد: سهم استان گیلان در سال گذشته ۲۶۱ سند روستایی بود که تاکنون برای ۴۰۰ روستا سند توسعه تهیه و تدوین کردیم.

شراره کاووسی در جمع اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با اشاره به تصویب سند آمایش استان گیلان در شورای توسعه و برنامه ریزی استان و کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور بعد از ۱۳ سال، اظهار کرد: براساس برنامه ششم، سند آمایش در سطح ۳۱ استان و ملی تصویب خواهد شد که بعد از جمع بندی سند آمایش استان ها، سند ملی آمایش نیز ابلاغ می شود.

وی خواستار فرهنگ سازی سند آمایش شد و تصریح کرد: در راستا سند آمایش استان، تدوین سند توسعه ۱۶ شهرستان گیلان را در دستور کار قرار دادیم، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا این حرکت کند شد و به زودی کار از سر گرفته می شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال در روستاها و توسعه روستایی، خاطرنشان کرد: قانون برنامه ششم مقوله توسعه روستایی را با رویکرد اقتصادی دنبال می کند، یعنی اگر به دنبال توسعه روستا و نگهداشت جمعیت روستایی هستیم باید به اقتصاد روستاییان هم توجه کنیم.

کاووسی، با اشاره به بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم، بر تهیه سالانه ۵۰۰۰ سند روستایی تاکید کرد و یادآور شد: سهم استان گیلان در سال گذشته ۲۶۱ سند روستایی بود که تاکنون برای ۴۰۰ روستا سند توسعه تهیه و تدوین کردیم. این اسناد در کمیته های برنامه ریزی شهرستان تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبار ۹۴۱ میلیارد تومانی از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایهای استان در سال جاری، عنوان کرد: این اعتبار در مقایسه با سال گذشته رشد ۸.۶ درصدی را نشان می دهد و شامل ۲۳۶ میلیارد تومان از محل تملک استانی با رشد ۴۴ درصدی، ۲۸ میلیارد تومان از محل سه درصد درآمد نفت خام و گاز طبیعی با کاهش ۴۹ درصدی و ۱۰ میلیارد تومان از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات با رشد ۳۵ درصدی است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، از تخصیص ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه و تکمیل راه های روستایی استان خبر داد و بیان کرد: ۳۸ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۹ جهت واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی تخصیص یافته که رشد ۲۸ درصدی دارد. همچنین امسال ۱۵۵ میلیارد تومان به پروژه های استان اختصاص یافته است.

وی اعتبارات هزینه ای ابلاغی امسال را معادل ۵۳۵ میلیارد تومان دانست که دارای رشد ۱.۸ درصدی است و یادآور شد: سال گذشته پاداش پایان خدمت و مرخصی ۵۳۸ نفر از بازنشستگان استان را پرداخت کردیم. ۱.۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات پژوهشی به دستگاه ها تخصیص یافت.

کاووسی، با اشاره به تاکید سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام، اظهار کرد: امسال ۹۱ پروژه در حوزه جهش تولید تعریف کردیم که این پروژه ها از جنس سرمایه گذاری بوده و شامل بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و... می شود و تسهیلات ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز، ماموریت های این مرکز را در دو بخش آموزشی و پژوهشی خلاصه کرد و گفت: در حوزه آموزش پیگیر سیاست های سازمان استخدامی کشور و در حوزه پژوهش مجری سیاست های سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی اصی ترین وظیفه این مرکز را تخصیص یک درصد اعتبارات پژوهشی استان دانست و اضافه کرد: سال گذشته ۳۲ عنوان طرح پژوهشی از ۱۳ دستگاه مورد تصویب قرار گرفت و یک میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی به این طرح ها اختصاص دادیم.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان، طرح های تصویب شده را جرو مسائل اصلی استان دانست و یادآور شد: طرح های مصوب در سال جدید با محوریت جهش تولید و آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کرونا در استان پیگیری می شود.

محمدی، با بیان اینکه طی سال جاری ۴۶ عنوان طرح پژوهشی از ۱۶ دستگاه اجرایی استان احصا شده است، اضافه کرد: مهلت ارائه طرح را تا ۱۵ شهریورماه تمدید کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha