• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403040704626
  • خبرنگار : 50646

معاون دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی در کشور

راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی در کشور

ایسنا/گیلان معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی، گفت: ما در دانشگاه در تلاشیم تا دانشکده تک رشته‌ای به دانشکده موضوعی تبدیل شود.

محمد علی‌اکبری امروز هفتم تیرماه در نشست هم اندیشی مدیران گروه‌های آموزشی استان گیلان در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم با حاضرین، مشارکت حداکثری دانشگاهیان را در انتخابات در پیش رو خواستار شد و اظهار کرد: ما به عنوان یکی از اقشار جامعه حداقل کاری را که می‌توانیم انجام دهیم آن است که در انتخابات مشارکت داشته باشیم و حال اینکه چه گزینه‌ای نهایتا رای می‌آورد، کسی باید انتخاب شود که بتواند در شرایط کنونی، به کشور کمک کند تا روز به روز به سوی بهتر شدن پیش رویم.

وی افزود: مدیران گروه‌های آموزشی در استان‌ها به عنوان بازوان مشورتی دانشی حوزه معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه باید فعالیت کنند و در بحث‌های علمی، به سازمان مرکزی مشاوره دهند. معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیات علمی وابسته واحدهای آموزشی، نظارت بر مجلات علمی و دستیاران آموزشی باید مورد تایید علمی مدیران قرار گیرند.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: مدیران گروه‌های آموزشی باید صرفا به دنبال تحقیق، دانشی و آموزش باشند و علاقه‌ای نداریم تا در کارهای اجرایی ورود کنند، باید بتوانید با بررسی دقیق، ضمن کیفیت مجلات علمی چاپ آن را تایید و تضمین کنند.

وی تصریح کرد: پایان‌نامه‌ها و پروپوزال‌های استان باید بطور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا بدانیم چه نوع پایان نامه هایی از نظر محتوایی در استان ارائه می‌شود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مدیر گروه، عضوی از یک ساختار دانشی در دانشگاه است که تمام وظایف نظارتی، آموزشی و پژوهشی را انجام می‌دهد و از آنها مشاوره گرفته می‌شود.

علی‌اکبری افزود: در این ساختار دانشی ما انتظار داریم نظرات مدیران گروه، تخصصی و با توجه به گروه آموزشی و رشته تخصصی باشد و خروجی این اتفاقات خوب یا بد در استان، به دانشگاه انتقال داده شود، اگر این اتفاقات در استان دارای خروجی خوبی بود، نسبت به تقویت آن اقدام کنیم، انتخاب موضوع پایان‌نامه‌های کار شده در استان، باید کاربردی باشد و از ارائه پایان نامه‌های بی‌محتوا خودداری شود. 

وی بررسی عملکرد مراکز آموزشی را خواستار شد و تصریح کرد: ما در بعضی از مراکز دانشگاهی خود در سراسر کشور مشکلات را داریم که با نظارت کامل و حضور در این مراکز، می.توان مشکلات را به صفر رساند تا حقوق دانشگاه در این مراکز ضایع نشود و با بررسی عملکردی این مراکز، حقوق دانشگاه رعایت شود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی، تاکید کرد: ما در دانشگاه در تلاشیم تا دانشکده تک رشته‌ای به دانشکده موضوعی تبدیل شود یعنی در دانشکده‌هایی که رشته محور بود مثلا دانشکده شیمی، دانشکده ریاضی و یا دانشکده مهندسی برق ،این رشته ملاک ما در انتخاب دانشکده بود ولی با انتخاب دانشکده‌هایی مانند دانشکده هوش مصنوعی، این موضوع مطرح می‌شود ولی دلیلی در وجود این رشته دانشگاهی در آن نیست و نوع رشته‌هایی که می توان در این دانشکده‌ها تعریف کرد بستگی موضوعی با رشته‌های تخصصی دارد مانند رشته های مهندسی پزشکی و فیزیک و روانشناسی که با نام‌گذاری دانشکده‌ها سنخیت داشته باشد.

علی اکبری تصریح کرد: نگاه ما به دانشکده‌های موضوعی، نوع مشارکتی است که رشته های تحصیلی در آن دانشکده می‌توانند داشته باشند و باید تلاش کنیم تا دانشکده‌های تک رشته‌ای به دانشکده‌های موضوعی تبدیل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha