• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99060504115
  • خبرنگار : 30057

بسته‌های حمایتی مرکز فناوری‌های همگرا از طرح‌های نوآورانه داده‌های زیستی

بسته‌های حمایتی مرکز فناوری‌های همگرا از طرح‌های نوآورانه داده‌های زیستی

حمایت از طرح‌ها و محصولاتی که ظرفیت تبدیل شدن به یک کسب و کار را داشته باشند، موضوع فراخوان مرکز فناوری‌های همگرای معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری است و فناوران تا ۳۱ شهریور می‌توانند ایده‌های خود را در زمینه داده‌های زیستی اعلام کنند.

به گزارش ایسنا مرکز فناوری‌های همگرای معاونت علمی برای گسترش کسب و کارهای داده‌های زیستی در کشور سال گذشته نخستین دوره فراخوانی با عنوان "حمایت از کسب و کارهای داده‌های زیستی (داده‌های NGS)» منتشر کرد و امسال نیز دومین دوره این فراخوان را اعلام کرده است.
 

بر اساس این فراخوان فناوران تا ۳۱ شهریور ماه جاری برای ارسال طرح‌های فناورانه خود مهلت دارند تا از طریق منوی فراخوان‌های نوآورانه در سایت مرکز فناوری‌های هگرا نسبت به ثبت طرح خود در حوزه داده‌های زیستی اقدام کنند. این فراخوان با همکاری مشترک سه مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات کسب و کارهای کاربردی، ارائه خدمات ارزیابی، مشاوره و منتورینگ در مسیر توسعه محصول، اعطای تسهیلات نقدی برای توسعه کسب و کار و کمک به جذب سرمایه از جمله تسهیلات و حمایت‌های در نظر گرفته شده برای طرح‌ها و محصولاتی  که ظرفیت تبدیل شدن به یک کسب و کار پایدار را داشته باشند، است.

حمایت‏‌های فراخوان از نوع مادی (تسهیلات هوشمند) و معنوی شامل مشاوره و شرکت در دوره‌های آموزشی تا رسیدن به یک محصول تجاری و به‌هم‌رسانی توسعه‌دهنده فناوری و توسعه‌دهنده کسب و کار یا تولیدکننده است. حمایت مادی (تسهیلات هوشمند) به صورت نظام‏‏‌مند بوده به این ترتیب که به طرح‏‏‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند مراحل فراخوان را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، همچنین طرح‌های ارسال شده پس از ارزیابی و داوری نهایی وارد مرحله حضوری می‌شوند. به طرح‏‌هایی که مرحله داوری حضوری را با موفقیت پشت سر بگذارند، در صورت نیاز فرصتی برای توسعه محصول و کسب‌وکار داده خواهد شد و از آن‏ها حمایت می‌شود. این طرح‌‏ها پس از تکمیل این مرحله، دوباره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha