• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403041207850
  • خبرنگار : 71604

ویدئوی ماهواره‌ آمریکا از پیشروی یک طوفان خطرناک

ویدئوی ماهواره‌ آمریکا از پیشروی یک طوفان خطرناک

ویدئویی که ماهواره‌ «GOES-East» آمریکا از طوفان بزرگ «بریل» ثبت کرده‌ است، پیشروی این پدیده خطرناک را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ماهواره‌ها در حال رصد «طوفان بریل»(Hurricane Beryl) هستند که باران و بادهای مخربی را به جزیره کاریاکو در گرانادا می‌ریزد. این منطقه در صبح روز دوشنبه اول ژوئیه با یک طوفان بسیار خطرناک رده چهار روبه‌رو شد.

به نقل از اسپیس، ماهواره «GOES-East» متعلق به «اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا»(NOAA) چندین بار در آخر هفته به ردیابی پیشروی طوفان قوی در اقیانوس اطلس از نزدیک پرداخت و مناظری را از طوفان بریل ثبت کرد.

ویدئویی که از موقعیت ماهواره در فاصله حدود ۳۵۷۸۵ کیلومتری بالای خط استوای زمین گرفته شده است، طوفان را نشان می‌دهد که گروهی از جزایر موسوم به «جزایر بادگیر»(Windward Islands) را در دریای کارائیب در بر می‌گیرد.

تلاطم شدید و رعدوبرق‌های مکرر توسط شکارچیان طوفان «نیروی هوایی آمریکا» گزارش شده است که در آخر هفته به بررسی طوفان بریل پرداختند تا داده‌های سودمندی را برای پیش‌بینی آب و هوا ارائه دهند.

ویدئوی ماهواره‌ آمریکا از پیشروی یک طوفان خطرناک

«برایان مکنولدی»(Brian McNoldy) پژوهشگر هواشناسی گرمسیری در «دانشگاه میامی»(UMiami) گفت: آب‌های گرم اقیانوس‌ها بالاترین رکورد ثبت‌شده را در این زمان از سال دارند. این آب‌ها سوخت طوفان بریل را تامین می‌کنند. گرمای اقیانوس در روز یکشنبه ۳۰ ژوئن به سرعت بریل را به سطح یک طوفان رده چهار رساند و آن را از وضعیت «وافشار حاره‌ای»(Tropical Depression) خارج کرد. طوفان بریل حتی پیش از رسیدن به خشکی در روز دوشنبه، رکورد قوی‌ترین طوفان را در اوایل سال که فصل طوفان‌های ۶ ماهه معمولا تازه آغاز می‌شود، ثبت کرد.

«مایکل لوری»(Michael Lowry) متخصص طوفان گفت: این یک تهدید جدی است؛ یک تهدید بسیار جدی. بریل یک طوفان بسیار خطرناک و نادر برای این زمان از سال در این منطقه به شمار می‌رود و دست کم گرفتن آن غیر معمول است.

«مرکز ملی طوفان آمریکا»(NHC) نوشت: این یک وضعیت بسیار خطرناک و تهدیدکننده است. ساکنان نباید سرپناه خود را ترک کنند و باید در آنجا بمانند تا این شرایط تهدیدکننده به پایان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha