• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99060100573

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور:

امکان احیای باغ‌ها از طریق تسهیلات وجود دارد

امکان احیای باغ‌ها از طریق تسهیلات وجود دارد

ایسنا/فارس مدیرعامل بانک کشاورزی کشور از امکان احیای باغ‌های خسارت دیده از زوال مرکبات از طریق تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات صرفا با ارائه طرح تحقیقاتی و به صورت تدریجی به باغداران امکان پذیر است.

روح الله خدارحمی شنبه اول شهریور همزمان با هفته دولت در بازدید از باغ‌های خسارت دیده از زوال مرکبات  شهرستان داراب، بیان کرد: باغداران باید با در نظر گرفتن سود تسهیلات بانکی، طرحی را به منظور احیا و یا تغییر الگوی باغ‌ها انتخاب کنند که با توجه به سودآوری در نهایت بار مالی زیادی به آنان تحمیل نشود.

او با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات باید منجر به بهبود شرایط معیشتی تولید کنندگان شود، عنوان کرد: باید با ارائه طرح پایلوتی  مناسب با منطقه، راهی برای  نجات باغداران فراهم شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور با اشاره به اینکه شهرستان داراب  از دهه ۳۰ مرکز تحقیقات محصولات باغی داشته است، خاطرنشان کرد: با همکاری کشاورزان پیشرو در اجرای طرح تحقیقاتی فضای شهرستان متحول می‌شود.

خدارحمی، به تسهیلات  ۷ و ۹ درصدی گلخانه در سال گذشته نیز گریزی زد و افزود: با توجه به اینکه دولت نتواست  یارانه را تامین کند تسهیلات به همه گلخانه داران تعلق نگرفت اما امسال تسهیلات ارزان قیمت با طبق تقسیم بندی کشور در مناطق محروم با نرخ سود ۱۲ درصد و اگر نه حول و حوش ۱۴ درصد است.

محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه به منظور حمایت از باغداران خسارت دیده از زوال مرکبات این سازمان با بانک کشاورزی همکاری می‌کند، گفت: طرحی تحقیقاتی جامعی با در نظر گرفتن نیازهای کامل در زمینه اصلاح و احیای و یا تغییر الگوی کشت باغ ارائه خواهد شد تا امکان تامین مالی برای بانک وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha